عناوين مهمترين رويدادهاي جهان در روز دوشنبه

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز دوشنبه بيست و چهارم سپتامبر، سوم مهرماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
پاکستان-افغانستان
اسلام آباد،‌کابل- پيگيري اخبار مربوط به واکنشهاي شديد مسلمانان به فيلم توهين آميز به ساحت پيامبر اسلام (ص) به ويژه در پاکستان و افغانستان در شرايطي که مقامات اسلام آباد روز يکشنبه از ابتکار يک وزير که يکصد هزار دلار براي کشتن تهيه کننده فيلم ضداسلامي ساخته شده در آمريکا جايزه تعيين کرد، فاصله گرفتند.
 
سوريه
دمشق- پيگيري تحولات سياسي و امنيتي در سوريه در حالي که قرار است اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در مسئله سوريه، گزارشي از اوضاع اين کشور به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه کند.
 
آمريکا
نيويورک- اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در نشستي غيرعلني درباره سوريه رايزني خواهند کرد.
 
نيويورک- روساي جمهور و نخست وزيران کشور مختلف عضو سازمان ملل متحد در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد که روز سه شنبه افتتاح خواهد شد، در چندين نشست چندجانبه شرکت خواهند کرد. در يکي از اين نشستها  در حضور بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد وضع قانونمداري در جهان بررسي خواهد شد.
 
اتيوپي
اديس ابابا- سالوا کر، رئيس جمهور سودان جنوبي و حسن عمر البشير رئيس جمهور سودان در نشستي در پايتخت اتيوپي تلاش خواهند کرد مسايل و اختلافات باقي مانده ميان دو کشور را که از استقلال سودان جنوبي در ژوئيه سال 2011 به وجود آمده است، حل و فصل کنند. پس از رايزنيهاي طولاني ميان هيئتهاي ديپلماتيک دو کشور، اتحاديه آفريقا انتظار دارد عمر البشير و سالوا کر توافق نامه امضا کنند. 

نپال
کاتماندو- پيگيري اخبار مربوط به سقوط بهمن در قله ماناسلو که روز يکشنبه نه قرباني گرفت. چهار تن از کوهنورداني که در اين حادثه کشته و سه نفر ديگر که ناپديد شدند، فرانسوي بودند.  
 
چين  
پکن- دستگاه قضايي پکن حکم پرونده مربوط به وانگ ليجون، رئيس پليس پيشين منطقه چونگکينگ را صادر کرد.
 
مالي
باماکو- پيگيري اخبار مربوط به توافق ميان جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا و مقامات باماکو درباره شرايط استقرار يک نيروي نظامي آفريقا در مالي و ايجاد مقر اين نيرو در باماکو، پايتخت اين کشور بحران زده.
 
بلاروس  
مينسک- پيگيري اخبار مربوط به انتخابات پارلماني بلاروس که احزاب مهم جناح مخالف آن را تحريم کرده بودند. ناظران سازمان امنيت و همکاري اروپا روز دوشنبه ساعت يازده به وقت گرينويچ در اين باره کنفرانسي برگزار خواهند کرد.
 
انگليس
لندن- سومين روز از کنفرانس پائيزه حزب ليبرال  دموکرات هاي انگليس موسوم به "ليب دم" که از اعضاي ائتلاف دولتي اين کشور محسوب مي شود. وينس کيبل وزير دارايي انگليس و دني الکساندر، مسئول خزانه داري اين کشور در کنفرانس يادشده سخنراني خواهند کرد.
 
آلمان
برلين- کنفرانس مطبوعاتي وزراي آموزش عالي آلمان و فرانسه به مناسبت سالگرد انعقاد پيمان اليزه که در سال 1963 امضا شد و در آن اهداف مورد نظر در همکاري فزاينده پاريس و برلين در زمينه روابط بين المللي، دفاعي و آموزشي تصريح شده است. اين کنفرانس مطبوعاتي ساعت دوازده و سي دقيقه به وقت گرينويچ برگزار خواهد شد.
 
لهستان  
ورشو- سازمان امنيت و همکاري اروپا کنفرانس سالانه خود را درباره حقوق بشر و دموکراسي با حضور حدود هزار مسئول و فعال حقوق بشر در پايتخت لهستان برگزار خواهدکرد.
 
اسرائيل  
بيت المقدس- دستگاه قضايي اسرائيل حکم مربوط به پرونده ايهود اولمرت، نخست وزير سابق اسرائيل، را که به فساد متهم و مجرم شناخته شده است، ساعت يازده به وقت گرينويچ صادر خواهد کرد. دادستاني اسرائيل شش ماه کار عام المنفعه براي اولمرت در نظر گرفته است.
 
ليبي
بنغازي، طرابلس- پيگيري اخبار مربوط به برخورد مقامات دولتي ليبي با شبه نظاميان اين کشور در حالي که روز يکشنبه يک گروه از شبه نظاميان که در طرابلس مستقر بود به دستور مقامات مقر خود را ترک کرد. دولت ليبي تصميم گرفته است به کار شبه نظامياني که از زمان سقوط معمر قذافي در سال 2001، خودسرانه قانون در کشور پياده مي کنند، پايان دهد.  
 
بلژيک
بروکسل- وزراي امور اروپايي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از ساعت هشت به وقت گرينويچ در نشستي مشترک در بروکسل گردهم مي آيند تا درباره لايحه بودجه اروپا براي دوره دو هزار و چهارده- دو هزار و بيست و همچنين مقدمات مربوط به نشست آتي سران اتحاديه اروپا که روزهاي هجدهم و نوزدهم اکتبر برگزار خواهد شد، تبادل نظر کنند.
 
پرتغال
ليسبونپدرو پاسوس کوئلهو، نخست وزير پرتغال پس از آنکه مجبور شد تحت فشار اعتراضات شديد مردم از موضع خود درباره اجراي تدابير رياضت اقتصادي عقب نشيني کند، روز دوشنبه با شرکاي اجتماعي خود ديدار خواهد کرد تا از پيشنهادهاي جايگزين آنها براي بهبود اوضاع اقتصادي کشور مطلع شود.
 
بلژيک
بروکسل- وزراي کشاورزي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از ساعت نه به وقت گرينويچ در نشستي مشترک درباره مسايل مختلف به ويژه اصلاحات لازم در سياست کشاورزي مشترک اروپا تبادل نظر خواهند کرد.
 
ترکيه
استانبول- تجار کشورهاي مختلف جهان از ساعت شش به وقت گرينويچ در يک مجمع اقتصادي تحت عنوان « خطرات و فرصتهاي سرمايه گذاري در يک جهان شکننده» که در استانبول برگزار مي شود، گردهم خواهند آمد. اين مجمع دو روزه خواهد بود.
برچسب ها: عناوین ، اخبار ، اهم ، دوشنبه ، news ، world
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار