ماني‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هوشياري مسلمانان چهره واقعي اسلام در غرب را برجسته خواهد کرد

يک کارشناس سياست خارجي گفت: هوشياري و موقع شناسي مسلمانان و هدايت افکار عمومي در جهان اسلام بايد در جهتي حرکت کند که متوجه توطئه‌هاي غرب بوده و کاري کنند که چهره واقعي اسلامي در غرب برجسته شود.

محمدرضا ماني‌فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات توهين‌آميز غرب به اسلام و پيامبراکرم(ص) گفت: غرب و در رأس آن آمريکا به مدد توان رسانه‌اي و اطلاعاتي خود در تلاش است، اسلام هراسي را در منطقه و نزد افکار عمومي ترويج کرده و به عنوان ديني که پيرو خشونت در جامعه جهاني بوده و آموزه‌هاي مغاير با حقوق بشر دارد، معرفي کند.

وي افزود: هدف آن‌ها از انتشار فيلم موهن اخير و به تصوير کشيدن کاريکاتورهاي توهين‌آميز وادار کردن مسلمانان به واکنش بوده تا در برخورد با اين واکنش‌ها به گونه‌اي رفتار کنند تا انگاره و تصوير ذهني اسلام هراسي و آنچه که به ناردستي از اسلام ارائه داده‌اند در اذهان عمومي جاي گيرد.

ماني‌فر ادامه داد: آمريکا اين مسائل را طوري وانمود مي‌کند که براي مقابله با کشورهاي اسلامي چاره‌اي جز مداخله ندارد اما جهان اسلام و مسلمانان با قدرت از حقوق مسلمانان دفاع کرده و  از همان روشي که غرب آن‌ها را متهم به نقض حقوق بشر مي‌کند، استفاده کرده و خودشان را به نقض آزادي بيان متهم ساخت.

وي تصريح کرد: هوشياري و موقع شناسي مسلمانان و هدايت افکار عمومي در جهان اسلام بايد در جهتي حرکت کند که متوجه توطئه‌هاي غرب بوده و کاري کنند که چهره واقعي اسلام در غرب برجسته شود.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي در پايان خاطر نشان کرد: رسانه‌هاي ملي جهان اسلام  براي مقابله با اين فعاليت‌ها برنامه جامعي طراحي کرده و مديريت و هدايت افکار عمومي در جهان اسلام را به گونه‌اي به دست گيرند که اين مسائل زمينه‌اي براي حضور رسانه‌اي غرب فراهم نکند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار