اردبیل/

کوهنورد گم شده در یخچال‌های سبلان زنده پیدا شد

بعد از گذشت 48 ساعت از ناپدید شدن یک کوهنورد میهمان در یخچال‌های کوه سبلان این کوهنورد با جسم ضعیف و نحیف در سبلان پیدا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در این عملیات نجات که با همت امدادگران جمعیت هلال‌احمر و هیئت کوهنوردی به سرانجام رسید، کوهنورد میهمان که از 48 ساعت پیش به دنبال منحرف شدن از مسیر اصلی در یخچال‌های کوه سبلان گیر کرده بوده و مسیر را گم کرده بود، با تلاش و پیگیری مستمر پیدا شد و به پایین از ارتفاعات انتقال داده شد.

این زن کوهنورد با سابقه اعلام کرد که شب وحشتناک و بسیار سوزناکی را پشت سر گذاشته و به دلیل اینکه در سرمای هوا از مرگ حتمی نجات پیدا کند از خواب پرهیز کرده و حتی در نیمه‌های شب نیز به ورزش کردن و گرم کردن خود مشغول بوده تا مبادا با غلبه خواب دچار مرگ و میر شود.

این کوهنورد نجات یافته به پایین از ارتفاعات سبلان و یخچال‌های سرد و طاقت‌فرسای آن انتقال داده شده و هم اکنون نیز با بستری شدن در بیمارستان مشگین‌شهر تحت مداوا قرار گرفته است که تا لحظه ارسال خبر حال عمومی وی نیز خوب بوده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به همراه هیئتی با حضور از جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل بازدید کرد.

در این بازدید که هیئتی مجرب، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر، علی‌اکبر غیرتی را همراهی می‌کردند وی از قسمت‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر در مرکز استان و شعب تابعه، معاونت‌ها و انبار امدادی، پایگاه بین جاده‌ای، مرکز آنست، IOC و سایر قسمت‌ها بازدید و عملکرد سازمان هلال‌احمر استان اردبیل را مورد سنجش قرار دادند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال‌احمر در این بازدید به نقش خطیر و مهم این جمعیت در هنگام بروز حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: رضایت به وضعیت موجود هر چند مطلوب موجب ایستایی مجموعه می‌شود اما مدیران باید تمام تلاش خود را برای پویایی مجموعه در زمان فراخوان جهت حادثه به کار گیرن./س

برچسب ها: نجات ، کوهنورد ، گم ، شده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.