تبریز/

ایجاد مرکز پژوهشی لرزه‌نگاری در تبریز

رییس دانشگاه تهران در دیدار با احمد علیرضابیگی با قدردانی از مدیریت مناسب حادثه زلزله اخیر در منطقه ارسباران، از ایجاد مرکز پژوهشی لرزه‌نگاری در شبکه لرزه‌نگاری تبریز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فرهاد رهبرافزود: این مرکز به منظور مطالعات بیشتر در خصوص وضعیت لرزه‌ای شمال غرب کشور و با همکاری دانشگاه تبریز ایجاد می‌شود.

رهبر با اشاره به لزوم بررسی و تحلیل وضعیت لرزه‌نگاری شمال غرب کشور و پوشش کامل چشمه‌های لرزه‌زا در این منطقه اظهار کرد: در این راستا امکان‌سنجی برای ارتقای شبکه لرزه‌نگاری تبریز به منطقه لرزه‌نگاری شمال غرب کشور و همچنین افزایش ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در این منطقه مورد توجه قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارسباران و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ارایه کرد.

رییس دانشگاه تهران را در این دیدار احمدی، رییس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، میرزایی، رییس مرکز لرزه‌نگاری کشور، ناصریه، رییس پایگاه داده‌های لرزه‌ای کشور، آژیده، رییس دانشگاه تبریز و مسئولان شبکه لرزه‌نگاری تبریز همراهی کردند.

فرهاد رهبر پس از این دیدار برای بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی عازم این مناطق شد.

با اهدای تندیس یادبود این دانشگاه به استاندار آذربایجان شرقی از تلاش‌های وی و سایر مسئولان استان در رسیدگی به زلزله‌زدگان این استان قدردانی کرد./س

برچسب ها: ایجاد ، مرکز ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.