همزمان با آغاز سال تحصیلی اعلام شد؛

اجرای طرح رایگان جلوگیری از پوسیدگی دندان در مدارس کشور

همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح وارنیش فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در مدارس کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اجراي این طرح ملي براي گروه‌هاي سني 6 تا 12 سال در مدارس كشور خبر داد.

دكتر مرضيه وحيد دستجردي با بيان اين كه وارنيش فلورايد ميزان پوسيدگي‌هاي دوره‌هاي بعدي دندان‌ها را  50 تا 60 درصد كاهش مي‌دهد، گفت: اين برنامه ملي رايگان است و از مهرماه امسال در سراسر كشور آغاز مي‌شود.

دكتر دستجردي با اشاره به اين كه بيشترين هزينه‌هاي سلامت كه مردم در خدمات سرپايي مي‌پردازند، مربوط به خدمات دندانپزشكي است و بيمه‌ها هزينه‌هاي خدمات دندانپزشكي را نمي‌پردازند، گفت: بيمه‌ها زير نظر وزارت بهداشت نيستند و ما براي تامين سلامت مردم در زمينه بهداشت دهان و دندان، طرح وارنيش فلورايد را اجرا خواهيم كرد.

وي افزود: وارنيش فلورايد در حال حاضر به صورت موردي در برخي از مطب‌هاي خصوصي و در برخي از مهدها به صورت پايلوت اجرا مي‌شود اما از مهرماه، اين برنامه در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

وزير بهداشت همچنين از گرفتن مجوز براي استخدام 3 هزار دندانپزشك در مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 7 تا 8 هزار مركز بهداشتي درماني روستايي داريم كه قرار است در اين مراكز يونيت‌هاي دندانپزشكي گذاشته و با استخدام هزار دندانپزشك، در اين مراكز، خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي به مردم ارائه شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.