نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "بوسيدن روي ماه"؛

همايون اسعديان:"بوسيدن روي ماه" از سوي ارشاد اصلاحيه نخورده است

فيلم سينمايي "بوسيدن روي ماه" از سوي وزارت ارشاد اصلاحيه نخورده و تنها به دليل ريتم بهتر فيلم 4 دقيقه از آن حذف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "بوسيدن روي ماه" با حضور همايون اسعديان، منوچهر محمدي، شاهرخ فروتنيان، صابر ابر، رابعه مدني، شيرين يزدان بخش بازيگران و رضا درستكار منتقد، شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست همايون اسعديان، كارگردان فيلم "بوسيدن روي ماه" ضمن اشاره به محتواي فيلم خود در خصوص اتفاقات سينماي امروز نيز گفت: سينماي ايران در كنار ويژگي هايي چون عزت، عظمت بالا سينماي شريفي است كه در زير پاي همگان لگدمال شده است.
وي ادامه داد: مگر مي شود سينماي ايران بزرگ ترين افتخار را در جهان كسب كند و در هيچ جايي به آن اهميت داده نشود.
اسعديان به حرف و حديث هايي در رابطه با تخريب ستاد شهدا توسط  عوامل فيلم "بوسيدن روي ماه" اشاره كرد و گفت: ستاد شهدا مكاني تاريخي در ايران است كه از قبل دچار آسيب شده و ما نيز براي فيلمبرداري نياز به اين مكان تاريخي داشتيم.
وي تاكيد كرد: تاثيرگذاري بر مخاطب تنها نكته اي بود كه در توليد اين فيلم به آن توجه داشتيم و همچنين مخاطب عام فيلم را دوست داشته باشد.
كارگردان "طلا و مس" بيان كرد: ايثار محور اصلي اين فيلم است موضوعي كه در اين سال ها كمتر مورد توجه فيلمسازان قرار گرفته است.
اسعديان در خصوص شخصيت پردازي كاراكترها عنوان كرد: تمامي شخصيت هاي "بوسيدن روي ماه" برايمان اهميت داشته و در اين ميان كاراكتر احترام السادات به عنوان شخصيت اصلي به پردازش بيشتري نياز داشت.
وي در خصوص اصلاحيه‌ هاي "بوسيدن روي ماه" افزود: اين فيلم از سوي وزارت ارشاد هيچ گونه اصلاحيه اي نخورده است و تنها براي ريتم فيلم تصميم گرفته شد 4 دقيقه از زمان فيلم كم شود.
اسعديان در پايان صحبت هايش به استقبال جوانان از فيلم "بوسيدن روي ماه" اشاره كرد و خاطرنشان كرد: در زمان توليد و همچنين زمان اكران فيلم فكر نمي‌كردم جوانان از اين فيلم استقبال كنند اما با حضور در اين جلسه متوجه شدم چيزي در دل مردم است كه توانسته با ريتم و ساختار فيلم بوسيدن روي ماه ارتباط برقرار كنند.
منوچهر محمدي تهيه كننده عنوان كرد: ارائه توضيحات در زمينه فيلم بسيار سخت است.
در ادامه رابعه مدني بازيگر نقش فروغ خانم در خصوص ارتباط با كاراكتر خود عنوان كرد: به مدت 30 سال معلم بودم و در زمان زندگي در همدان با مادران شهيد بسياري در ارتباط بودم و به خوبي نقش مادر شهيد را درك مي كنم.
وي افزود: ايفاي نقش در فيلم بوسيدن روي ماه برايم تنها بازي نبود و با ايفاي اين نقش توانستم احساساتم را نيز نشان دهم.
صابر ابر بازيگر نيز در خصوص شخصيت خود در فيلم اظهار داشت: براي ايفاي نقش و حس وظيفه شناسي اين نقش با اسعديان صحبت هاي بسياري انجام شد.
وي تاكيد كرد: روايت اين شخصيت براي نشان دادن انسان هاي خوب و بد جامعه است و اينكه در دنيا آدم خطاكار براي حفظ وظيفه شناسي خود دروغ هم مي‌گويد.
ابر تصريح كرد: اين نقش در خدمت روايت داستان است و نه آدم مثبتي است و نه منفي بلكه فرد سخت گيري است.
شيرين يزدان بخش بازيگر احترام السادات، در خصوص ارتباط با نقش خاطرنشان كرد: من كارمند بازنشسته اي هستم كه تجربه بازيگري و فن بيان نداشتم و حضور من در اين فيلم توفيقي الهي بوده است.
وي در ادامه گفت: شخصيت خودم با كاراكتر نزديكي زيادي داشت و بازي در اين نفش برايم سخت نبود.
در پايان رضا درستكار، منتقد سينما در خصوص فيلم عنوان كرد: در اين سينما كه همه گناهان را به گردن ديگري مي‌اندازند توليد و هزينه كردن براي اين نوع فيلم ها بسيار دشوار است.
وي خاطرنشان كرد: مضامين نو و جديد، فيلم را تازه مي‌كند و مفهوم ايثار، موضوعي شفاف در دوراني است كه بيان آن فضا را تازه مي‌كند.
شايان ذكر است از حاشيه هاي اين نشست ناراحتي تهيه كننده فيلم از ميزانسن و صندلي هاي اين فرهنگسرا بود كه تا پايان ادامه داشت و همچنين حضور مسعود فروتن و آهو خردمند از نكات قابل توجه اين نشست بود./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار