مشهد/ نماینده تربت حیدریه در مجلس؛

گسترش سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) بشریت را به آرامش واقعی می‌رساند

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج صحیح فرهنگ اهل بیت(ع) در دنیای کنونی فطرت پاک بشریت غرق شده در مادیات را به آرامش واقعی می‌رساند.


قاسم خسروی سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: «جشن‌های زیرسایه خورشید» که در چند سال اخیر با تدبیر مدیران فرهنگی آستان‌قدس‌رضوی در استان‌های کشور و چند کشور ديگر برگزار می‌گردد، یک اقدام فرهنگی تاثیرگذار و منطبق با ارزش‌های دینی است که باید روزبه‌روز برجذابیت، زیبایی و اجرای هنرمندانه‌ی این جشن‌ها افزوده شود.

وی، همزمانی دهه کرامت با هفته دفاع مقدس را تقارن مبارکی دانست و عنوان کرد: از آن‌جا كه شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ عاشورایی و اهل‌بیت(ع) بوده بنابراین آن‌چه موجب پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در مقابله با 37 کشور یاری دهنده رژیم غاصب عراق شد، تنها هم‌سو شدن با اندیشه ائمه اطهار(ع) برای دفاع از دین و ناموس است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌شورای اسلامی، با بیان این‌که تبیین و ترویج سیره رضوی در کشور و خارج از مرزهای ایران بهترین مقابله با ناتوی فرهنگی است، اظهار داشت: در فضای امروز دنیا که جنگ، جنگ رسانه‌ای است و دشمن با تمام توان، فکر و اندیشه‌ي جوانان ایران اسلامی و تمامی مسلمانان جهان را نشانه گرفته است، فعالان فرهنگي و كارشناسان بايد در اين عرصه فعال‌تر شوند.

خسروی، ادامه داد: ما باید با استفاده از ابزار خود دشمن، بر علیه‌شان استفاده کنیم، بنابراین می‌توان از فضای مجازی و با شیوه‌های بسیار جذاب و زیبا، بشریت متاثر از تبلیغات گسترده غرب مادی‌گرا را نجات داد.

وی، تصریح کرد: نسل جوان و عدالت طلب دنیا که در شرایط کنونی تشنه ارزش‌های والای انسانی از قبیل صلح، برادری، برابری است، چنانچه مدیران فرهنگی بتواند گوشه‌ای از زیبایی‌های کلام، بیان و زندگی عملی ائمه‌اطهار(ع) را به آنان در قالب «جشن‌های زیرسایه خورشید» معرفی کنند هریک از این جوانان خارجی به عنوان سفیر در سراسر نقاط دنیا، مبلغ دین اسلام و مذهب شیعه می‌شوند.

خسروی سهل‌آبادی، با انتقاد از نداشتن برنامه‌های تفریحی سالم و سازنده معنوی در کشور، گفت: با استناد به سخن بزرگان دین که فرموده‌اند در شادی ما شاد و در غم و اندوه ما غمگین باشید تمامی عاشقان اهل‌بیت(ع) به همان اندازه که در برگزاری مراسم‌های عزاداری مسئول هستند به همان اندازه نيز باید در ایجاد فضای شاد و معنوی در ایام ولادت‌ها نیز کوشا باشند تا جوانان امروز را که دچار افسردگی و اضطراب هستند به شعف و نشاط واقعی که زمینه‌ساز یک زندگی سعاد‌مند در دنیا و آخرت است رهنمون سازند. /س

برچسب ها: اهل بیت ، بشریت ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.