سمنان/

اولین ویندوز هوشمند فارسی ویژه كودكان در سمنان طراحی و ساخته شد

اولین ویندوز هوشمند فارسی ویژه كودكان توسط یكی از واحدهای فناور پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سمنان ، طراح و سازنده ویندوز هوشمند فارسی ، این پروژه را حاصل تلاش گسترده فكری و عملی و نیز مشورت با جمعی از روانشناسان و كارشناسان علوم اجتماعی و دست اندركاران امور آموزشی در حوزه كودك دانست.

'اسماعیل رهبری' افزود : این ویندوز توسط شركت فناور گویا سیستم و با ایده تولید نرم افزار گلهای آسمانی ویژه كودكان و نوجوانان مستقر در پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این ویندوز به گونه ای طراحی شده كه والدین بدون هیچ نگرانی، رایانه شخصی خود را در اختیار فرزندان قرار دهند تا كودكان در یك محیط كاملا امن رسانه ای با استفاده از شیوه های نوین تصویرگری، به همراه موسیقی و صداهای آشنا به آموزش و سرگرمی بپردازند.

رهبری به برخی ویژگی های مهم این ویندوز اشاره كرد و افزود: این برنامه بر روی انواع رایانه های شخصی و لب تاب و تبلت ها قابل نصب و اجراست،

وی گفت: اتصال به شبكه جهانی اینترنت و استفاده از سایت های كودكانه مورد تأیید، در فضای مجازی كاملا امن، قابلیت محدود كردن سطح دسترسی كودكان به اطلاعات رایانه، طراحی بازی های فارسی جذاب و سرگرم كننده با هدف ایجاد خلاقیت و آموزش و مقابله با تهاجم فرهنگی و ثبت صوتی و نوشتاری خاطرات، ساخت آلبوم عكس، نقاشی و رنگ آمیزی و برنامه های كاربردی متنوع دیگر از ویژگی های این ویندوز فارسی هستند.

رئیس پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان ابراز امیدواری كرد: نرم افزارهای تولیدی این شركت فناور ضمن برطرف كردن دغدغه خانواده ها در ارتباط با دسترسی فرزندان به فضای اینترنت راهی جدید برای نظام آموزشی كشور بگشاید كه در مدارس، دبیرستان ها و تمامی سازمان ها و مؤسسات كارایی مناسبی داشته باشد./ب

برچسب ها: ویندوز ، فارسی ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.