دیدگاه کارشناسان در مورد افت مهاجمان لیگ برتر

حاج رضایی: مهاجمان سنخیتی با تیم هایشان ندارند/مدیر روستا: نحوه آموزش دهی مهاجمان اشتباه است

در حالیکه 9 هفته از لیگ برتر گذشته اما برترین گلزنان ما در فصل های گذشته مانند عنایتی، برهانی، رجب زاده، اکبرپور، غلامی و انصاری فر، نتوانستند موفق عمل کنند و گل هاي کمی وارد دروازه حریفان شده است.

امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران علت ناکامی مهاجمان این است که برخی از آنها در انتخاب باشگاه هایشان خوب عمل نکردند عملکرد ضعیف امین منوچهری و کریم انصاری فرد در تیم های سرخابی مصداق این مطلب است.

حاج رضایی در ادامه اظهار داشت: مهاجمانی همچون منوچهری و انصاری فر در تیم های استقلال و پرسپولیس نتوانستند خودشان را با شرایط تطبیق دهند و به خاطر انتظارات بالا آنها دچار استرس شدند و نتوانستند برای تیم هایشان عملکرد موفقی داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از ناکامی های مهاجمان ما در گلزنی به بازی تیم بر می گردد که برخی از تیم های ما با یک مهاجم بازی می کنند و توپ های خوبی هم به خط حمله برای استفاده مهاجمان فرستاده نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: موفقیت استقلال در خط حمله سالهای گذشته به خاطر این بود که جباری پاس های عمقی خوبی به مجیدی می داد و وی هم گل می زد اما هم اکنون کمبود این بازیکنان در استقلال احساس می شود.

حاج رضایی تأکید کرد: دیگر نسل طلایی فوتبال در کشورمان نداریم و فوتبال ما نیاز به تجدید نسل دارد یکه تازی اسپانیا در جهان به خاطر شکل گرفتن اولیه نسل طلایی آنها است نسل فوتبال ما در رده متوسط ها قرار دارد.

وی درباره راهکارش برای برطرف کردن شکل مهاجمان گفت: در حال حاضر مشکل ما فقط عدم گلزنی مهاجمان نیست بلکه به طور کلی فوتبال ما افت کرده است.

مسئولان فوتبال ما با توجه کردن به تیم های پایه و استعدادیابی در رده جوانان می توانند باعث پرورش نسل طلایی در فوتبال کشورمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما منتظریم چشمه ای خود جوش در فوتبال ما بجوشد تا مشکلاتمان در فوتبال برطرف شود.

اصغر مدیر روستا مهاجم سال های گذشته تیم ملی گفت: دقت مهاجمان در تیم های لیگ برتر به آموزش آنها در سنین پائین بر می گردد نسل های ما در کوچه ها و خیابان ها گل کوچک بازی می کردند اما در حال حاضر فوتبالیست های ما در مدارس فوتبال پرورش می یابند.

مدیر روستا در ادامه بیان داشت: در حال حاضر مدارس فوتبال ما بیشتر درآمدزایی می کنند و تکنیک بازیکنان ما را افزایش ندادند.

کارشناسان فوتبال اظهار داشت: برخی از مهاجمان ما مانند عنایتی پا به سن گذاشته هستند و نباید از آنها توقع زیادی داشته باشیم فوتبال ما نیازمند بازیکنان جوان و با انگیزه است تا جای پا به سن گذاشته ها را بگیرند.

وی درباره راهکار برون رفت افت مهاجمان گفت: سیاستگذاری مدارس فوتبال ما باید تغییر کند همچنین مسئولان فوتبال باید استعدادهای واقعی فوتبال را کشف کرده و با آموزش دادن آنها قدرت گلزنی شان را بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مهاجمانی همچون رضا عنایتی آرش برهانی در عدم گلزنی در این است که تاکتیک آنها توسط مدافعان حریف شناسایی شده است به هر حال این مهاجمان با به دست آوردن روحیه شان می توانند در ادامه بازی ها عملکرد موفقی داشته باشند./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار