دلجويي "مارين لوپن " از يهوديان

"مارين لوپن" رهبر جبهه ملي(افراطي) فرانسه گفت از جنجالي که پس از اظهاراتش در خصوص ممنوعيت حجاب و کيپا (کلاه مذهبي يهوديان) ايجاد شده غافلگير شده است و تلاش کرد به نحوي از يهوديان دلجويي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي روزنامه فرانسوي لو فيگارو ، لوپن از جامعه يهوديان خواست که «کمي از خود گذشتگي نشان دهند» زيرا «همه در برابر قانون براي يکسان هستند و بايد در خصوص همه اديان به اجرا درآيد».
لوپن که خواستار ممنوعيت حجاب و استفاده از کيپا در همه اماکن عمومي از جمله در خيابانها شده بود هنگام ورود به جلسه جبهه ملي گفت هنوز در اين خصوص مصمم است.
وي که نماينده پارلمان اروپاست گفت اگر اين ممنوعيت را فقط براي مسلمانان اعلام مي کردم ممکن بود که به اتهام اسلام ستيزي به آتش کشيده شوم. وي افزود مسلم است که کيپا در کشور ما مشکلي به شمار نمي رود اما کشور ما دستخوش تغييراتي شده است و موازنه شکننده اي که در تعامل با اديان داشتيم از حدود 20 سال پيش تا کنون با مهاجرت گسترده به هم ريخته است.
رهبر جبهه ملي فرانسه افزود از هم وطنان يهودي ام مي خواهم اين تلاش کوچک را به عمل آورند. در جمهوري مورد نظر من، قوانين بايد براي همه يکسان اجرا شود هر چند که ممکن است برخي بيش از ديگران مشکل ساز باشند.
وي افزود از هم وطنان يهودي ام مي خواهم اين از خود گذشتگي کوچک را که موجب برابري مي شود نشان دهند و اطمينان دارم که بخش عمده آنان کاملا آماده اين از خود گذشتگي هستند.
لوپن گفت اين درخواست وي به منظور گسترش دادن قانون سال 2004 ممنوعيت استفاده از نمادهاي مذهبي در مدارس، به سراسر اماکن عمومي صورت مي گيرد. وي افزود البته پيشنهادش شامل حال روحانيان مذاهب مختلف نمي شود.
"ژان ماري لوپن" رهبر سابق جبهه ملي فرانسه نيز گفت پيشنهاد ممنوعيت استفاده از حجاب و کيپا در خيابانها موضوع جالبي است اما موضوع اصلي مسائل سياسي فرانسه نيست. وي گفت درخواست مارين لوپن خردمندانه و بسيار منطقي است.
برچسب ها: بین الملل ، یهودی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار