زنجان/

بهره برداری از 12طرح راه وشهرسازی استان زنجان درهفته دفاع مقدس

به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس 12 طرح راه و شهرسازی در مناطق مختلف استان زنجان با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد ریال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: بهسازی و تعریض قطعه دوم محور پلیس راه زنجان- سه راهی طارم به طول پنج كیلومتر، احداث پل و آسفالت ورودی شهر نیك پی از جمله این طرح ها است.

باباپور افزود: وی آسفالت روستاهای چهرآباد، شیخ جابر، جوره كندی از توابع شهرستان زنجان، فلج زره باش از توابع شهرستان خرمدره و گمادشت در شهرستان طارم جمعاً به طول 24 كیلومتر را از طرح های آماده افتتاح حوزه راهسازی این استان در هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال، در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.

مدیركل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: محور ارتباطی زنجان- آب بر - ملاسرا- شفت نیز ازجمله طرح های مهم راهسازی استان زنجان است كه اجرای قطعه اول آن از سه راهی سرخه دیزج تاچهار راه كوهكن 'آب بر' به طول 10كیلومتر و اعتبار 56 میلیارد ریال در هفته دفاع مقدس آغاز می شود.

باباپور، طول این پروژه را در حوزه استحفاظی استان زنجان 75 كیلومتر اعلام و تسهیل در عبور و مرور ، توسعه گردشگری و رونق كشاورزی را از مزیت های مهم اجرای این محور ارتباطی عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: با اجرای كامل این طرح، فاصله استان زنجان با استان گیلان بیش از 50 كیلومتر كوتاه تر می شود.

باباپور با تأكید بر اهمیت راهداری و ارتقای ایمنی راه های استان خاطرنشان کرد: نصب150 دستگاه چراغ چشمك زن خورشیدی در حوزه راه های شهرستان های خدابنده و زنجان و نصب روشنایی بین دو عوارضی زنجان- تبریز و زنجان- قزوین به طول هفت و نیم كیلومتر از طرح های مهم راهداری استان است كه با صرف 9 میلیارد ریال اعتبار در هفته دفاع مقدس آماده بهره برداری است./س

برچسب ها: راه ، شهر ، سازی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.