شبح اوباما کيست؟

جاناتان جان فاوريو(Jonatan Jon Favreau) نويسنده متن سخنراني‌هاي باراک اوباما رييس جمهور آمريکا بوده که به شبح اوباما معروف است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اوباما و سخنراني‌هاي او چندين بار سوژه رسانه‌ها و رقباي انتخاباتي وي شده است، به‌طوري‌که مهم‌ترين آن‌‌ها چند ماه پيش بود که روزنامه ديلي‌ميل انگليس تصاويري افشا کرد که نشان داد اوباما سخنراني‌هاي خود را از روي متني که به طور مخفيانه روبروي او قرار دارد مي‌خواند. 

البته اين موضوع امري رايج در ميان دولت‌مردان است که از مشاوره براي سخن‌راني‌هاي خود استفاده مي‌کنند، اما نه مثل اوباما، مثلا در ويدئويي که از کاخ سفيد درز کرد، نشان مي‌دهد که خط به خط سخنراني‌هاي اوباما توسط جواني 30 ساله تدوين شده و رييس‌جمهور آمريکا تمام سخنراني‌هاي خود حتي واو به واو کلمه‌هايش را با مدير نويسنده‌هاي سخنراني‌هايش هماهنگ مي‌کند. 

شبح اوباما کيست

جاناتان جان فاوريو(Jonatan Jon Favreau)  نويسنده متن سخنراني‌هاي باراک اوباما رييس جمهور آمريکا بوده که به شبح اوباما معروف است. 


فاوريو، فارغ‌التحصيل رشته علوم انساني است که تنها 30 سال بيشتر ندارد و گفته مي‌شود باهوش‌ترين مشاور اوباماست.

شبح اوباما در زمان دانشجويي در دفتر سناتور جان کري کار مي‌کرد که استعداد وي در نوشتن مقالات هيجان‌انگيز و قدرت قلم وي براي متقاعد کردن مخاطب نمايان شد.

شعار معروف اوباما در انتخابات سال 2008 با نام ما مي‌توانيم " yes, we can"، ايده فاوريو بوده است. 


جان فاوريوي جوان در کنار کمک‌هايي که به اوباما در سخن‌راني‌هاي سيساي او داشته ،دردسرهايي نيز براي وي داشته است:

به سخره گرفتن هيلاري کلينتون

در سال 2009، بعد از اين‌که هيلاري کلينتون در رقابت انتخابات رياست‌جمهوري شکست خورد، در يک مهماني خانوادگي که والدين فاوريو برپا کرده بودند، نويسنده سخن‌راني‌هاي اوباما همراه دوست خود، تصويري مقوايي از کلينتون در دست داشتند که با او مي‌رقصيدند و وي را مسخره مي‌کردند. 

انتشار اين عکس به يك رسوايي براي دولت جديد باراك اوباما بدل شد. البته بعد از اين‌که هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا شد، فاوريو از وي معذرت‌خواهي کرد. 



برچسب ها: اوباما ، سخنرانی ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار