نگراني رژيم صهيونيستي از افزايش مهاجرت معکوس يهوديان

در شرايطي که رژيم صهيونيستي سعي دارد با مشوق هايي يهوديان ديگر کشورها را به فلسطين اشغالي بکشاند اما منابع خبري دراين رژيم افزايش آمار مهاجرت معکوس يهوديان ( از فلسطين اشغالي به ديگر کشورها) را نگران کننده مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر،در همين باره شبکه دوم تلويزيون اسرائيل در گزارشي که به مناسبت سال نو يهودي پخش کرد از مهاجرت سالانه حد اقل 2500 يهودي اسرائيلي به کانادا خبر داد.
 اين شبکه تلويزيوني اعلام کرد در مصاحبه هايي که با برخي از مهاجران يهود داشتيم زندگي در کانادا را به مراتب بهتر از زندگي در اسرائيل مي دانند زيرا از نگاه آن ها در کانادا سخنان مردم به موضوعاتي چون  جنگ ، خونريزي و ويراني ارتباط ندارد.
هم زمان منابع خبري ديگري با انتشار اخباري مشابه، از مهاجرت حدود دوميليون يهودي از اسرائيل به آمريکا، انگليس، استراليا و آلمان خبر دادند و نوشتند:« آنان با خروج از اسرائيل زندگي آرام تري را در کشورهاي ديگر آغاز کردند».
روزنامه معاريو در اين باره نوشت:‌« نه تنها يهوديان ديگر کشورها به اسرائيل مهاجرت نمي کنند بلکه با گذشت زمان آمار مهاجرت يهوديان از  اسرائيل  بيشتر مي شود در نتيجه اسرائيل هر روز شاهد کاهش جمعيت يهوديان داخل است».
اين روزنامه براي اثبات اينکه اوضاع اسرائيل چندان مناسب نيست به دو خبر استناد مي کند و مي نويسد‌‌« به موجب گزارش دفتر مرکزي آمار  اسرائيل، در سال 2010 تعداد کل يهودياني که از ديگر مناطق جهان وارد اسرائيل شدند 18 هزار و 129 نفر بوده است که اين رقم پايين ترين رقم از سال 1988 به شمار مي آيد ضمن اينکه در خبر ديگري آمده است دولت نتانياهو براي افزايش ارتباط ميان يهوديان جهان با اسرائيل طرح هايي دارد».
معاريو در توضيح طرح مورد  نظر دولت نتانياهو مي گويد:‌« بر اساس آمارهاي رسمي از يهوديان آمريکا،70 درصد آنان هيچگاه در اسرائيل زندگي نکرده اند و حتي علاقه اي به ديدار از اسرائيل ندارند، 50 درصد با مردان يا زنان غير يهود ازدواج کرده اند، 50 درصد اصلا برايشان اهميتي ندارد که اسرائيل نابود شود يا باقي بماند، به نظر مي رسد آمار آنان که خوستار بهبود روابط يهوديان هستند تنها کمتر از 20 درصد است ».

معاريو در ادامه افزود:‌« از ميان جمعيت يهوديان آن دسته از کشورهايي که مدت زماني در بلوک شرق زير مجموعه اتحاد جماهير شوروي بودند 87 درصد دوست دارند از کشور خود مهاجرت کنند اما از اين آمار تنها 36 درصد بر اين باورند که اسرائيل مي تواند محلي براي زندگي بهتر آنان باشد».

در خبر مذکور هشدار داده شد يکي از مشکلات يهوديان اسرائيلي مقيم ديگر کشورها اين است که ريشه اصلي اين يهوديان در داخل اسرائيل نيست به همين منظور بسياري از آنان به همراه تمامي اعضاي خانواده در مناطق مختلفي از جهان مستقر شده اند».
کاهش آمار يهوديان در اراضي اشغالي فلسطين در شرايطي است که آمار اعراب ساکن  اين مناطق روند رو به رشد دارد به همين منظور (ارنون سوفر)  استاد دانشگاه حيفا، سرنوشت يهوديان اسرائيل را مبهم و ناخوشايند پيش بيني مي کند و  به حکومت اسرئيل توصيه مي کند براي حل اين مشکل بودجه قابل توجهي در نظر بگيرد تا بتواند يهوديان ديگر مناطق جهان را به مناطق اشغالي بکشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار