معاون عمليات سپاه پاسداران:

قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از مرزها ايجاد كرده‌ايم/ تلاش ناکام دشمنان براي ايجاد ناامني در حاشيه اجلاس تهران

معاون عمليات سپاه پاسداران با بيان اينكه امروز در بعد نظامي در جايگاهي هستيم كه هيچ قدرت منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي توان و قدرت مقابله با ما را ندارد، افزود: شرايط خوبي در سپاه و ارتش ايجاد شده و ما قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از گستره مرزها ايجاده كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار مهدي رباني معاون عمليات سپاه پاسداران در تجمع بزرگ فدائيان محمد رسول الله(ص) كه صبح امروز در محل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره 8 سال دفاع مقدس و تقارن اين هفته با ولادت با سعادت علي ابن موسي الرضا(ع) گفت: جنگ تحميلي از سال 1359 در زماني آغاز شد كه صدام در يك برنامه تلويزيوني قراردادي را پاره و با پشتيباني استكبار جهاني، جنگ گسترده‌اي را عليه ايران آغاز كرد.

وي با بيان اين كه در زمان آغاز جنگ، كشور نوپايي بوديم و در حال تغيير ساختار حكومتي طاغوت قرار داشتيم، تصريح كرد: با بي كفايتي شخص بني صدر به عنوان فرمانده كل قوا، دشمن ارزيابي خوبي را از توان نظامي خود بعمل آورده و پيش بيني كرده بود كه ظرف يك هفته به تمام اهداف نظامي خود در ايران دست خواهد يافت.

معاون عمليات سپاه پاسداران ادامه داد: استكبار جهاني و صدام، حتي خوزستان و كردستان را از روي نقشه ايران حذف كرده بودند و با عنوان عربستان آزاد و كشور كردستان از آنها ياد مي‌كردند.

سردار رباني با بيان اينكه در شرايط تحميل جنگ، وضع ساختار حكومتي خوبي نداشتيم، به بمباران مردم بي دفاع و مظلوم خرمشهر توسط دشمن بعثي عراق اشاره كرد و افزود: در آن زمان ارتش و ژاندارمري، لايه نازكي را در برابر رژيم بعث ايجاد كرده بودند.

وي ادامه داد: ارتش عراق حمله گسترده‌اي را آغاز كرد و فقط آتش بود كه از زمين و هوا بر خرمشهر مي‌ريخت و صحنه‌هاي دلخراشي را از منازل مردم شاهد بوديم كه خمپاره‌هايي در بين آنها فرود آمده بود.

معاون عمليات سپاه پاسداران ادامه داد: در چنين شرايطي كه دشمن تا دندان مسلح بود، مردم دست به دست هم دادند و مظلومانه در برابر دشمن ايستادند و در واقع كساني تشكيلات عظيم سپاه را راه انداختند كه آزادانه به جبهه‌ها آمدند، دشمنان را نابود كردند و سلاح‌هايي را به غنيمت گرفتند.

سردار رباني با اشاره به اينكه بني صدر بي خاصيت، دستور داده بود تا مهمات به دست مردمي كه آزادانه به جبهه رفته بودند نرسد، گفت: پس از عزل بني صدر، رفته رفته مردم به فرمان امام(ره) به جبهه رفته و جلوي دشمن ايستادند و عمليات‌هاي پيروزمندانه‌اي را همانند فتح‌المبين و بيت‌المقدس انجام دادند.

وي با بيان اينكه امروز در بعد نظامي در جايگاهي هستيم كه هيچ قدرت منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي توان و قدرت مقابله با ما را ندارد، افزود:  شرايط خوبي در سپاه و ارتش ايجاد شده و ما قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از گستره مرزها ايجاده كرده‌ايم.

معاون عمليات سپاه پاسداران در ادامه با يادآوري برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در اولين دوره در شهر بغداد گفت: همه دنيا تلاش كردند كه اين اجلاس در بغداد برگزار شود و در آن ايران را بعنوان يك محكوم در جنگ معرفي كنند ولي در آن شرايط تحريم، ما تصميم گرفتيم اين اجلاس برگزار نشود و گرامي مي‌داريم ياد شهيد عباس دوران را که با دلاور مردي، اجازه برگزاري اجلاس را نداد و استكبار مجبور شد محل اجلاس را تغيير دهد.

سردار رباني اضافه کرد: در شرايط امروز و در زمان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران، اين بار همه دشمنان دست به دست هم دادند تا اجلاس برگزار نشود.

وي تصريح  كرد: دشمن پيش از برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران تلاش مي‌كرد تا شرايط انفجار و  نا امني را در تهران به وجود آورد، ولي به لطف خدا همه كساني كه به دنبال ايجاد اين ناامني بودند، دستگير شدند.

معاون عمليات سپاه پاسداران با بيان اين كه دشمن پس از ناكامي در ايجاد شرايط ناامني در تهران با تهديد سران کشورهاي نم به دنبال جلوگيري از حضور آنها در اجلاس تهران بود، گفت: آنها در اين راه هم ناموفق بودند و سرانجام به جنگ رواني از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي آوردند و گفتند كه اسرائيل مي‌خواهد به ايران حمله كند.

سردار رباني اذعان داشت: اجلاس تهران در امنيت كامل برگزار شد و اين نشانه اقتدار ما است و ما هر تصميمي كه بگيريم آن را عملي مي‌كنيم.

وي ادامه داد: اين عمق امنيت و آرامش كشور ما است كه همه اين‌ها را مديون رزمندگان جنگ هشت ساله هستيم كه بدون چشم داشت در جبهه‌هاي حق عليه باطل جنگيدند.

معاون عمليات سپاه پاسداران با بيان اين كه امروز ايران كشوري مقتدر در تمامي معادلات سياسي خاورميانه و حتي بين‌المللي است، افزود: اين قدرت و اقتدار ما فراموش شدني نيست و پيروزي نهايي با ما خواهد بود.

سردار رباني به سربلندي ايران در عرصه‌هاي سياسي اشاره و خاطرنشان كرد: در بعد اقتصادي سال‌ها است که تحريم‌ها را تحمل كرده‌ايم و قطعا در مقابل فشار جنگ اقتصادي نيز با همان روحيه‌اي که در دفاع مقدس داشتيم، خواهيم ايستاد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: ارتش ، سپاه ، نیروهای مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ضد صهیونیست
۲۲:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۱
ما باید موشک هایی بسازیم که کاخ سفید را نشانه بگیرذ
آخرین اخبار