در پي حضور صرفا 5 كشور در مانور مشترك با آمريكا؛

سردار وحيدي: آمريكا نام تحركات محدود خود در خليج فارس را "رزمايش" گذاشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از عدم حضور بسیاری از کشورها در مانور ضعیف و تبلیغاتی آمریکا در خلیج فارس خبر داد و گفت: آنها در چند نقطه محدود خلیج پهناور فارس تحرکاتی را داشتند و نام آنرا را رزمایش گذاشتند که این خود نشان‌دهنده سرشکستگی آنهاست.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحيدي از عدم حضور بسیاری از کشورها در مانور ضعیف و تبلیغاتی آمریکا در خلیج فارس خبر داد و گفت: آمریکايي‌ها ادعا کرده بودند که رزمایش مین‌روبی در خلیج فارس با حضور 40 کشور برگزار می‌شود که این رقم به 4 یا 5 کشور ختم شد.

وزير دفاع تصریح کرد: چند کشور محدودی که آمریکا را در این مانور سیاسی و تبلیغی همراه کردند نقش‌های ضعیف و منفعلانه‌ای بر عهده داشتند.

وی خاطر‌نشان کرد: ادعای بزرگ آمریکايي‌ها در این مانور و تحقق یک کار بسیار ضعیف سرشکستگی دیگری را برای آنها رقم زد و سعی کردند تا با یک کار تبلیغاتی و سیاسی آنرا با اهمیت جلوه دهند اما ناکام ماندند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: آنها در چند نقطه محدود خلیج پهناور فارس تحرکاتی را داشتند و نام آنرا را رزمایش گذاشتند که این خود نشان‌دهنده سرشکستگی آنهاست.

سردار وحیدی اظهار کرد: اینکه آمریکايي‌ها تلاش می‌کنند منطقه را ناامن نشان داده و رزمایش ضعیف و کوچکی را با کار تبلیغاتی بزرگ جلوه دهند به این مفهوم است که حضور خود را در منطقه تثبیت کنند که این کارها یک اقدام سیاسی به شمار می‌رود تا یک کار نظامی.

وی تصریح کرد: آمریکايي‌ها همه چیز را غلط گرفتند، هم هدف‌ها را هم سناریوها را و هم نحوه عمل را که اگر رفتار آنها را تحلیل کنیم، مشخص می‌شود که در هر سه مورد دچار اشتباهات فاحشی شدند و برای روحیه دادن به خودشان و احیانا بعضی از حامیانشان چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

وزير دفاع خاطرنشان کرد: کاری که در هدفگذاری، سناریو و عملیاتش دچار ضعف‌های اساسی است، نمی‌تواند به عنوان یک کار مهم قلمداد شود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار