همدان/

مجری انتخابات تغییر نمی‌کند

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس گفت: مجری انتخابات تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ امیر خجسته افزود: در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری قید شده است که وظیفه اجرایی انتخابات بر عهده وزارت کشور است و منطبق نبودن این قانون با اصل ۶۰ قانون اساسی خلاف واقع است.
وی با بیان اینکه برخی افرادی که درباره پیش‌نویس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کنند، در جریان امور نیستند، گفت: نظرات شورای نگهبان قانون اساسی و وزارت کشور در تهیه این قانون لحاظ شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بر لحاظ کردن نظرات وزارت کشور و شورای نگهبان در تهیه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تاکید داشته است،‌گفت: در نشست‌های تخصصی این کمیسیون، وزیر کشور و معاون سیاسی وی حضور داشتند و نظرات آنها در تهیه قانون جدید لحاظ شده است.
 خجسته گفت: وظیفه بررسی مطابقت داشتن قوانین مصوب مجلس با شرع اسلام و قانون اساسی کشور به عهده شورای نگهبان قانون اساسی است و بر همین اساس، نظرات شورای نگهبان نیز در تهیه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری لحاظ شده و کار با هماهنگی کامل پیش رفته است.
 وی خطاب به مسئولانی که بدون داشتن اطلاعات لازم درباره پیش‌نویس تهیه شده، اظهار نظر می‌کنند، گفت: بحث انتخابات، موضوع مهمی است که باید بدون جنجال‌های سیاسی رسیدگی شود، بنابراین لازم است پیش از طرح هرگونه دیدگاهی، درباره چند و چون قانون مطالعه شود و با مراجعه به مسئولان شورای نگهبان و وزارت کشور در جریان هماهنگی‌های صورت گرفته قرار گیرند./س
برچسب ها: انتخابات ، کمیسیون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.