عوارض جبران ناپذير استفاده از مواد آرايشي قاچاق

استفاده از مواد آرايشي قاچاق عوارض جبران ناپذيري را براي پوست در بر دارد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر مهناز بني هاشمي،‌ عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بيان اينكه درج برچسب مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر روی کالا یکی از راههای تشخیص فرآورده های قاچاق و غیر قاچاق است، اظهار داشت: تغيير رنگ در پوست، سوختگي شيميايي و ایجاد زخم از جمله واکنشهای پوستی نسبت به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز به شمار می رود.

دكتر مهناز بني هاشمي در اين راستا ادامه داد: در برخي از موارد با توجه به شيوع استفاده از لوازم آرايشی ممكن است استفاده از اين مواد بدون كيفيت حساسيت هاي تماسي و يا آلرژيك و يا تجمعي را ايجاد كند.

دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ديگر عوارضي كه ممكن است استفاده از مواد آرايشي نامرغوب داشته باشد، تاكيد كرد: از ديگر عوارضي كه ممكن است استفاده نا به جا از اين مواد در بر داشته باشد آكنه هايي است كه در اثر استفاده از اين مواد به وجود مي آيد.

وي تاكيد كرد: برخي از اوقات ممكن است مواد آرايشي را براي يك ناحيه استفاده كرد ولي اثرات مخرب آن براي ناحيه ديگري از بدن باشد به عنوان مثال ممكن است يك نوع خاص لاك ناخن اگزمايي را روي گردن و يا جاهاي ديگر ايجاد كند.

دانشيار گروه پوست دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با نحوه پيشگيري از اين عوارض بيان كرد: بايد افراد توجه داشته باشند كه به جز استفاده از مواد آرايشي معتبر از انواعي استفاده كنند كه با نوع پوست و شرايط اقليمي و بدنيشان سازگار باشد./ح
برچسب ها: لوازم آرایش ، قاچاق ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار