گزارش ویژه/

روایت کاخ سفید از گفتگوی تلفنی اوباما و نتانیاهو

کاخ سفید با انتشار متن کوتاهی تلاش کرد اینگونه القا کند که مکالمه تلفنی اخیر باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو باعث کاهش اختلافات آنها شده است.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کاخ سفید با انتشار متن کوتاهی تلاش کرد اینگونه القا کند که مکالمه تلفنی اخیر باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو باعث کاهش اختلافات آنها شده است.

در متن منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است که اوباما در این مکالمه تلفنی که حدودا 30 دقیقه طول کشیده بر تعهد تزلزل ناپذیر خود نسبت به امنیت اسراییل تاکید کرده است.

این متن اضافه می‌کند دو طرف در این باره که باید از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران جلوگیری کرد «توافق کامل» داشته‌اند.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که نتانیاهو از ایده‌های اوباما در این باره که برای تحقق هدف عدم ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران چه باید کرد استقبال کرده است.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند که دو طرف تصمیم گرفته‌اند در این زمینه همکاری نزدیکی داشته باشند.

بیانیه اتو کشيده کاخ سفید در حالی صادر شده که به نظر نمی‌رسد اوضاع اینقدرها هم خوب باشد. مهم‌ترین علامت برای پی بردن به اصل مسئله این است که توجه کنیم نتانیاهو در سخنرانی پنج شنبه گذشته خود در سازمان ملل یک خط قرمز علیه برنامه غنی سازی ایران ترسیم کرد و این دقیقا همان کاری است که اوباما تا کنون به رغم اصرار بسیار شدید اسراییل از انجام آن خودداری کرده است.

متن کامل بیانیه کاخ سفید را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار