خوزستان/

فاز 12 پارس جنوبی بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروپارس از راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی تا بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛محمد جواد شمس  در آیین بارگیری نخستین سکوی دریایی فاز 12 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند خوبی در عملیات ساخت سکوهای دریایی توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی شاهدیم که این موضوع باعث تسریع در راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی خواهد شد.

وی گفت: کیفیت ساخت سازه‌های دریایی در تاسیسات دریایی خرمشهر بسیار خوب و با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس در ادامه خاطرنشان کرد: کارهای عظیمی هم‌اکنون در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر در حال انجام است که بیانگر توانمندی متخصصان و کارشناسان کشور در تامین نیازهای صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحلی است.

وی گفت: در حال حاضر شرکت پتروپارس در اجرای فازهای یک1، 6، 7، 8، 12 و 19 پارس جنوبی مشارکت دارد.

شمس خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مراحل راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی بهمن ماه امسال کلید خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که تمام بخش‌های این فاز به صورت هماهنگ توسعه یابد.

وی ادامه داد: در عملیات ساخت تجهیزات مورد نیاز فاز 12 پارس جنوبی، 65 درصد از ظرفیت متخصصان داخلی استفاده شده است که این رقم فراتر از تعهدات شرکت پتروپارس است.

شمس اظهار کرد: قطعات و تجهیزاتی که به صورت ثابت، مورد نیاز صنعت نفت است، بیشتر در ایران ساخته می‌شود و به‌ طور کلی با وجود شرایط سخت کلیه‌ قطعات مورد نیاز این مگاپروژه تهیه شده است.

وی در ادامه افزود: پیمانکاران حاضر در این فاز در هر مشکلی که پیش بیاید، چه مالی و چه تامین کالا بر آن فائق می‌شوند و به همین دلیل ملت ایران نیز باید به متخصصان و پیمانکاران ایرانی برای فتح قله‌های جدید اعتماد کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.