سردار وحيدي در فرودگاه بغداد:

راه‌های گسترش روابط دفاعی ایران و عراق بررسی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیگیری اجرای توافقات دفاعی دو کشور، بررسی راه‌های گسترش روابط دفاعی، تبادل نظر پیرامون مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اهداف سفر به عراق است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی که به دعوت رسمی "سعدون الدلیمی" وزیر دفاع عراق به این کشور سفر کرده است، روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی بغداد در گفتگو با خبرنگاران، با ابراز خرسندی از سفر به کشور دوست و برادر عراق اظهار امیدواری کرد این سفر به افزایش سطح همکاری‌های دفاعی ایران و عراق منجر شود و دو کشور بتوانند با گسترش مناسبات دو جانبه، تحکیم بخش صلح، ثبات و امنیت در منطقه باشند.

وی افزود: اشتراکات و ظرفیت‌های فراوانی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد اقتضا می‌کند روابط تهران - بغداد تا بالاترین سطح گسترش یابد.

وحیدی با بیان اینکه سیاست اصولی و خدشه‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران گسترش همه‌جانبه همکاری با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه است، اظهار داشت: کشور عراق از جایگاه خاص و ویژه‌ای در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی ایران برخوردار است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: عراق جدید که با ایجاد دولتی مردمی و قانونی شکل گرفته، این فرصت را برای دو ملت ایران و عراق فراهم کرده است که افق‌های بلندی از همکاری، حسن همجواری و روابط مسالمت‌آمیز را رقم بزنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سفر وحیدی به عراق، نخستین سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این کشور محسوب می‌شود.

وحیدی قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی عراق دیدار و درباره مسایل مورد علاقه دو کشور گفتگو کند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار