امواج تلفن همراه خطرناک است يا پارازيت؟

متخصصان مي گويند پارازيت ها نمي توانند دليل سقط جنين باشند و اگر قرار است به مضرات امواج پارازيت بپردازيم امواج تلفن همراه از آن مضر تر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ متخصصان پزشكي معتقدند كه تمام موارد غير طبيعي محيط اطراف ما مي تواند باعث ضرر به سلامتي شود اما براي اينكه بگوييم يك رويداد باعث بيماري يا عارضه اي مي شود احتياج به كار تحقيقاتي است كه به طور مداوم انجام شده و اگر ميزان امواج يا مواد مضر محيط بالا باشد توسط وزارت بهداشت هشدار داده مي شود.
اين روزها خبر سقط جنين براثر امواج پارازيت ها هر روز توسط برخي بزرگنمايي مي شود و اين درحاليست كه ميزان امواج پارازيت ها بسيار پايين بوده و حتي كمتر از امواج تلفن همراه است كه در تمام كشورهاي دنيا حتي كشورهاي پيشرفته وجود دارد. چطور امواج تلفن همراه در كشورهاي پيشرفته باعث سقط جنين نمي شود اما امواج پارازيت ها خطرناك است؟
دکتر ابوالفضل مهدی ازده متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در اين خصوص گفت:در برخی از خبرها گفته شده که پارازیت ها باعث سقط جنین می شود اما باید به این نکته توجه کرد که هنوز مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد زیرا از نظر منابع علمی هر مطلبی را که جستجو می کنیم گویای این مطلب است ممکن است پارازیت ها باعث سقط جنین شود اما ممکن بودن در علم پزشکی به معنی قاطعیت نیست.
 مهدی زاده با اشاره به اینکه امواج موبایل می تواند بیشتر از پارازیت ها خطرناک باشد تصریح کرد: به دلیل اینکه تلفن همراه بیشتر استفاده می شود، به عنوان یک عامل محیطی خطر ناک می تواند در سقط جنین موثر باشد بنابراین توصیه می شود که خانم های باردار کمتر از تلفن همراه استفاده کنند و آن را در اتاق خواب و در کنار خود قرار ندهند البته باید این نکته را یاد آور شد که تلفن همراه هم در کنار سایر عوامل محیطی تاثیر گذارتر است و به تنهايي خطرناك نيست.
برچسب ها: پارازیت ، سقط جنین ، امواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار