یاسوج/ معاون وزیر نیرو؛

میزان هدر روی آب شرب در كشور حدود 27 درصد است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: میزان هدر روی آب شرب در كشور حدود 27 درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران یاسوج 'علیرضا دائمی' در حاشیه بازدید از طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری یاسوج افزود: برای اصلاح و بازسازی شبكه های فرسوده آب در كشور به اعتباری افزون بر 50 هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی با اشاره به اینكه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و اصلاح شبكه های فرسوده میزان هدر روی آب در كشور تا پایان امسال به حدود 18 درصد خواهد رسید، بیان كرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان می بایست به حدود 9 تا 11درصد برسد.
دائمی یكی از برنامه ها و اولویت های كاری وزارت نیرو در حوزه آب و آبفا را توسعه و ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب در شهرها و بخش های مختلف كشور دانست و اظهار داشت: هم اكنون طرح های عمرانی مهمی در این حوزه در حال اجرا است.
وی كنترل پساب های صنعتی، حفظ محیط زیست، استفاده مجدد از پساب فاضلاب برای فضای سبز و اجرای طرح های كشاورزی و صنعت را از مهمترین اهداف ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب اعلام كرد.
دائمی از اجرای پنج طرح فاضلاب و تصفیه خانه مهم در شهرهای مختلف كهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان كرد: امروزه یكی از مهمترین عوامل توسعه شهرها و ارتقای سطح بهداشت عمومی در جامعه توسعه طرح های فاضلاب است.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید، ظرفیت كلی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج را حدود 43 هزار و 750 مترمكعب در روز دانست و گفت: دبی این فاضلاب نیز افزون بر 246 لیتر بر ثانیه است.
'علی جان صادق پور' مساحت كلی این تصفیه خانه را افزون بر 30 هكتار اعلام كرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 75 آغاز شد.
وی با اشاره به اینكه طرح تصفیه خانه یاسوج در سال 84 طی فازهای یك و دو مورد بهره برداری قرار گرفت، بیان كرد: این تصفیه خانه دارای شش لاگون هوادهی، دو لاگون ته نشین پساب فاضلاب و یك بركه است./س

برچسب ها: هدر ، روی ، آب ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.