فارس/مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛

چاههاي ميادين نفتي فارس آماده توليد

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آماده بودن چاه های تولیدی دو میدان سروستان و سعادت آباد برای افزایش تولید نفت خام کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مهدی فکور گفت : پارسال در تولید زود هنگام از این میدان نفتی با حفر اولین چاه ، 3 هزار بشکه در روز تولید داشتیم.
وی با اشاره به روند مطلوب توسعه میادین سروستان و سعادت آباد گفت : در ماه گذشته توسعه این میادین 4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و خط لوله های جریانی که می بایست نفت سروستان و سعادت آباد را به پالایشگاه شیرازمنتقل کند به اتمام رسیده است.
وی افزود : فیبرنوری و سیستم های هشدار دهنده نشت های احتمالی درکنار خط لوله کارگذاری شده است که قابلیت شناسایی نشت هم در تأسیسات بالادستی و هم در پالایشگاه را دارد.
فکور با بیان اینکه شیرهای ایمنی بین راهی انتقال نفت تولیدی این دو میدان به پالایشگاه تماما کارگزاری شده است افزود : از 102 کیلومتر خط لوله انتقالی که باید در این مسیر ساخته شود بیش از 98 کیلومتر لوله گذاری شده است.
وی اضافه کرد : این دو میدان تأسیسات گسترده ای در داخل سایت دارند به طوری که گستردگی سایت این میادین در مساحتی حدود120 کیلومتر در 40 کیلومتر است./س

برچسب ها: میدان ، نفتی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.