مراسم افتتاحيه‌ هفته هنر استان مازندران؛

وزير ارشاد:هنر پاسخي عليه تبليغات منفي كشورمان است

آثار هنري و به طور كل هنر پاسخي روشن به تبليغات منفي كه كشورهاي بيگانه عليه كشور دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحيه‌ هفته‌ي هنر استان مازندران با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي ابراهيمي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران، علي اكبر طاهايي استاندار استان مازندران و جمعي از هنرمندان اين استان شب گذشته در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم ضمن خير مقدم به ميهمانان در خصوص برگزاري هفته هاي هنر گفت: خوشبختانه مراسم هفته هاي هنر استان هاي مختلف هرهفته بهتر از قبل در حال برگزاري است و به خوبي آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ايران به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي به برگزاري اين هفته هاي هنر در كشورهاي ديگر اشاره كرد و گفت: چند هفته پيش اين مراسم را در كشور روسيه برگزار كرديم و از استقبال بسيار وزير فرهنگ كشور روسيه و مردم ايران مقيم روسيه برخوردار شديم.
حسيني ادامه داد: با برگزاري هفته هنر در ساير كشورهاي ديگر جهان مي‌توانيم فرهنگ و هنر ايران را به دنيا معرفي كنيم چرا كه هنر و يك اثر هنري پاسخي روشن بر عليه كشورهاي بيگانه اي است كه تبليغات منفي براي كشور ما دارند.
وي به فيلم توهين آميز در خصوص حضرت محمد(ص) اشاره كرد و اظهار داشت: آمريكا هنر را ابزاري براي توهين به بالاترين شخصيت جهان اسلام قرار داد كه در فرهنگ ما اين نوع حركات دور از ادب است چرا كه احترام و ادب در همه‌ي عارفان، شاعران و هنرمندان ما پديدار است.
حسيني در خصوص جوانمردي و غيرت مردم مازندران گفت: مردم مازندران با روحيه‌ي جوانمردي و غيرت در تمام دوران ها و عرصه هاي جنگ و انقلاب پرافتخار بوده و اجازه ندادن حاكمان جرم به آنها سلطه كند.
وي در پايان عنوان كرد: هنرمندان بايد فرهنگ و آداب و رسوم استان مازندران را حفظ كنند و به صورت آينه اي زيبايي هاي استان را به نمايش بگذارند.
در ادامه‌ي مراسم حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي ابراهيمي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به هنرمندان خطه‌ي مازندران اشاره كرد و گفت: هنرمندان استان آثار با ارزش شهرشان را توانستند به خوبي در پايتخت به تصوير كشيدند.
وي تصريح كرد: با ارزش ترين هنر مردم مازندران آن بود كه توانستند حكومت علوي و مذهب تشيع را درخاك ايران پايه ريزي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي ادامه داد: استان مازندران در عرصه جنگ و انقلاب بيش از 10 هزار و 400 شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده و صدها چهره هنرمند مانند نگيني بر نام مازندران مي درخشند.
وي در پايان در خصوص محدوديت هاي استان گفت: با توجه به سفر بسياري از گردشگران به اين استان از مسيرهاي چالوس و رامسر اما متاسفانه در اين مسيرها هنوز يك مجتمع فرهنگي وجود ندارد و اين استان نيازمند دانشگاه و دانشكده هاي هنر است.
علي اكبر طاهايي استاندار استان مازندران، در اين مراسم ضمن اشاره به هنرهاي بي نظير استان مازندران گفت: زبان مازندران زبان شعر و هنر اين استان است اما در كنار بسياري از زيبايي ها،‌اين استان از كمبودهاي بسياري برخوردار است كه به لطف وزير فرهنگ و ارشاد فرهنگ و هنر دوباره در اين استان برپا شد.
در پايان مراسم سيد محمد حسني وزير فرهنگ و ارشاد اسلام از هنرمندان و بزرگاني چون داوود رشيدي، عبدالحسين مختاباد، علي عمراني و ديگر هنرمندان تجليل به عمل آورد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار