بجنورد/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

اجرا نشدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری به نفع مردم است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در نشست علنی دیروز (یکشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با اصلاح اصول ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه ۹۱ کل کشور افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به این که این موضوع همه اقشار جامعه را در برمی‌گیرد باید تمامی نمایندگان نسبت به اصلاح امور اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با توجه به این که دولت در فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها تخلفاتی داشته و از محل فروش نفت و استقراض از بانک مرکزی زمینه رشد تورم را فراهم کرده و یارانه نقدی را از این محل پرداخت کرده است بنابراین اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری به نفع مردم است.

ثروتی ادامه داد: در حوزه‌های انتخابیه تمامی نمایندگان به طور قطع شکایات و پیام‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌ها ارسال می‌شود که اجرا نشدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در تعدیل قیمت‌ها موثر بوده و منافع ملی را تامین می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در بازار ارز طی روزهای اخیر و تنش‌هایی که ایجاد شد اگر این موضوع را خوب مدیریت نکنیم چه بسا امکان دارد که مسائل وخیم‌تر دیگری در آینده نیز به وجود ‌آید که این طرحی که تهیه شده نیز در جهت کاهش مشکلات اقتصادی مردم بوده و منافع ملی را در قانون هدفمندی یارانه‌ها مدنظر قرار داده است.

ثروتی تاکید کرد: دولت در سال گذشته باید ۲۰ درصد از قیمت‌ها را از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح می‌کرد که این کار انجام نشد.

این نماینده مجلس نهم گفت: مجلس در سال گذشته به دولت اختیار داد تا ۲۲ هزار میلیارد تومان از محل درآمد اصلاح قیمت‌ها کسب کند که این کار نیز انجام نشد و این مبلغ به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. اما هزینه‌کردهای دولت در سال گذشته مشخص نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه امسال ۴ هزار میلیارد تومان بابت برق و ۳۵۰۰ میلیارد تومان نیز بابت یارانه آرد پیش‌بینی شدهاست افزود: تاکنون نه تنها هیچ کدام از اینها محقق نشده بلکه دولت دو هزار میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی استقراض کرده و بدون این که لایحه‌ای به مجلس بفرستد آن را از بانک مرکزی دریافت و به صورت یارانه نقدی پرداخت کرده است که این نوعی تخلف در قانون هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌شود.

نماینده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس افزود: در قانون بودجه امسال کل کشور ۵۶ هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم که از این میزان ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری باید صرف شود که تاکنون نیز این مساله هم محقق نشده و تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه نیز مشهود است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان یادآور شد: دولت قرار بود در سال اول اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها این قانون را از ابتدای سال اجرا کند اما با توجه به شواهد موجود فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها از بهمن ماه این سال اجرا شده که به این تخلف دولت نیز در اجرای فاز اول این قانون باید رسیدگی شود./س

برچسب ها: توجه ، ویژه ، به اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.