آمريکا مي‌خواهد منافقين را به سوريه منتقل کند

تحليلگر مسايل سياسي در دمشق از برنامه ريزي آمريکا براي انتقال اعضاي گروهک تروريستي منافقين به سوريه به منظور شرکت در درگيريها عليه ارتش اين کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، "رياض صقر" درباره احتمال تلاش ترکيه براي ايجاد مناطق حائل در مرز سوريه گفت: توطئه عليه سوريه امروز به بن بست رسيده است. نه شيوه هاي ديپلماتيک و نه تجهيز مخالفان سوري به سلاح نتوانست اين توطئه را به نتيجه برساند. 

صقر افزود: اکنون ما شاهد دخالت کامل رجب طيب اردوغان در بحران سوريه هستيم.

وي اضافه کرد: آنچه در مرز ترکيه و سوريه رخ مي دهد در واقع با برنامه ريزي شخص اردوغان است. ارتش سوريه توانست منطقه تل ابيض را از گروههاي مسلح که با هدايت سازمانهاي اطلاعاتي ترکيه عمل مي کردند، پس بگيرد. ترکيه حدود هزار نفر از تروريستها را به منطقه تل ابيض اعزام کرده بود تا نظاميان ارتش سوريه در اين منطقه را اسير کنند. گلوله هاي خمپاره اي که به سوي خاک ترکيه شليک مي شود در واقع با دستور سازمان اطلاعات ترکيه است. تروريستها در منطقه اي که اين گلوله ها از آنها شليک مي شود، حضور گسترده اي دارند. بنابراين مي توان گفت اردوغان به دنبال نظامي کردن اوضاع منطقه است تا بتواند زمينه ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه را فراهم کند. در واقع اين خواسته قطر و عربستان است. اما چنين اقدامي باعث بروز جنگ گسترده خواهد شد. 

وي خاطر نشان کرد: ما شاهد رسيدن پيامدهاي بحران سوريه به داخل ترکيه هستيم و تظاهرات متعددي در مخالفت با جنگ در ترکيه برگزار مي شود که دولت اردوغان را زير فشار قرار مي دهد. به نظر من اقدام آمريکا در حذف نام منافقين از فهرست گروههاي تروريستي براي انتقال آنها به سوريه است تا بتواند محور مقاومت در منطقه را زير فشار قرار دهد. همه اينها نشان مي دهد که ترکيه تا چه حد در بحران سوريه درگير شده است. 

اين کارشناس سوري درباره پيشنهاد وزير امور خارجه ترکيه براي واگذاري هدايت مرحله انتقالي در سوريه به فاروق الشرع معاون رئيس جمهور سوريه گفت: به نظر من اين سخنان احمد داود اوغلو پذيرفتن ناتواني ترکيه در رسيدن به اهدافش در سوريه است. هدف داود اوغلو از اين سخنان به راه انداختن تبليغات رسانه اي به منظور اعمال فشار سياسي و رسانه اي بر دولت سوريه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار