مشهد/رئیس فدراسیون جراحان مغز جهان؛

دانشجویان ایرانی با سلاح دانش جهان را تسخیر خواهند کرد

رئیس فدراسیون جراحان مغز جهان گفت : دانشجویان ایرانی با سلاح دانش می توانند جهان را تسخیر کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پروفسور مجید سمیعی در همایش تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشجویان در آینده کشور و دستیابی به قله های رفیع علم و دانش نقش موثری دارند افزود : تلاش دانشجویان و استفاده از تجارت علمی و تخصصی اساتید و انتخاب راه درست نقش موثری در موفقیت آنان دارد .

استاد برجسته جراحی مغز و اعصاب جهان با اشاره به اینکه کشور ایران با وجود دانشمندانی همچون بوعلی سینا و زکریای رازی پایه گذار بسیاری از علوم به شمار می رود اظهار کرد : تمام کشورهای پیشرفته در صنعت و دانش ، منشاء آن را از دانشمندان ایرانی فرا گرفته اند.

 پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران رتبه شانزدهم جهان را در تولید علم به خود اختصاص داده است و بر اساس پیش بینی ها رتبه چهارم را در سال 2018 کسب خواهد کرد خاطر نشان کرد : هدف دانشجویان، اساتید و دانشمندان ایرانی باید کسب رتبه نخست جهان باشد.

 این جراح برجسته جهانی در ادامه به هوش و ذکاوت دانشجویان ایرانی اشاره کرد و گفت : وظیفه اساتید و مسئولان این است که تغذیه درستی برای این مغزها داشته باشند و به طور شایسته به آنها رسیدگی کنند .

 وی با اشاره به ضرورت پیگیری و جدیت برای دستیابی به جایگاه بالاتر در جهان خاطر نشان کرد : هر استادی که در جهت پیشرفت دانشجویان گامی برندارد نباید شب راحت بخوابد و دانشجویان ایرانی هم باید از هر فرصتی برای کسب علم استفاده کنند و قدر این فرصت پیش آمده را بدانند.

 پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه ثروت و قدرت زودگذر و فانی هستند و ممکن است در مرحله ای از زندگی انسان پس از گذشت مدتی نسبت به این موضوع نفرت پیدا می کند تصریح کرد: اما کسب علم و دانش این شانس را به افراد می دهد که حتی تا آخرین لحظات زندگی می توان از آن لذت برد .

 استاد برجسته جراحی مغز و اعصاب جهان با اشاره به اینکه تحقیقات در زمینه سلول های بنیادی بسیار پراهمیت است اما در زمینه قطع نخاع استفاده از سلولهای بنیادی غیر ممکن است بیان کرد : برخی از کشورها از جمله چین و روسیه به خاطر منافع اقتصادی خودشان به بیماران قطع نخاع پیوند سلول بنیادی می زنند که این امر بزرگترین جنایت در علم پزشکی به شمار می رود./ب

 

 

برچسب ها: سلاح ، دانش ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.