گزيده بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم خراسان شمالي؛

ادعاي غرب درباره لغو تحريم‌ها در صورت دست برداشتن از انرژي هسته‌اي دروغ است

مقام معظم رهبري فرمودند: تحريم‌ها را از زماني شروع کردند که اصلا حرفي از انرژي هسته‌اي نبود؛ مي گويند اگر ملت دست از حق خود در انرژي هسته‌اي بردارد تحريم‌ها را بر‌ مي‌داريم، دروغ مي‌گويند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از سال‌ها انتظار دیرینه مردم ولایت‌مدار استان خراسان شمالی رهبر معظم انقلاب اسلامي لحظاتي پيش در ميان سيل انبوه مردم ولايتمدار خراسان شمالي كه از دقايق اوليه بامداد امروز در مسيرهاي استقبال از ايشان حاضر شده بودند، وارد شهر بجنورد شدند.

گفتني است مردم  خراسان شمالی که ساعت‌هاست به انتظار قدوم مبارک معظم له، در خیابان‌های منتهی به  فرودگاه و مسیرهای تعیین شده براي استقبال ایستاده‌اند، با دیدن مولا و مقتدایشان، اشک شوق ریختند و با دادن شعارهای "صل علی محمد، بوی خمینی آمد"، " عطر گل محمدی به شهر ما خوش آمدی" و " لبیک یا خامنه ای" ارادت قلبی خود را به مقام عظمای ولایت ابراز داشتند.

همچنين برخی نیز با نوشته های "دلبسته یاران خراسانی خویشم" با لباس‌های محلی به استقبال رهبرانقلاب آمده اند.

وعده دیدار با رهبر معظم انقلاب ساعت 8 صبح  امروز (چهارشنبه) اعلام شده است و مردم خراسان شمالی پس از برگزاری آیین استقبال از رهبرمعظم انقلاب که از میدان قائم تا استادیوم تختی این شهر ادامه خواهد داشت گوش دل به سخنان معظم له خواهند سپرد.

در حالی که دقایقی چند از حضور رهبر معظم انقلاب در این استان نگذشته است، خیل عظیم جمعیت مشتاق ديدار مقام معظم رهبري در استادیوم تختی بجنورد زیارت خاصه امام رضا (ع) را قرائت کردند.

در ميان خيل عظيم مشتاقان ولايت، دقايقي قبل سخنراني مقام معظم رهبري در استاديوم تختي بجنورد آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در ابتداي فرمايشات خود فرمودند: اگرچه امروز توفيق نداريم در حرم امام رضا(ع) باشيم. از اين منطقه که متعلق به آن حضرت است به ايشان سلام مي کنيم.

رهبر معظم انقلاب با بيان اين مطلب که در مسير پيشرفت بايد عزم راسخ، اميد، صبر، برنامه ريزي و هوشياري داشت، اظهار داشتند: در طول انقلاب بطور موقت پيشرفت کرديم، اما هرگز پيشرفت کشور به سوي آن قله مورد نظر،‌ متوقف نشده است.

ايشان با اشاره به اين مطلب که ملت ايران از مشکلات اقتصادي عبور خواهند کرد، فرمودند: از بحران‌هاي بزرگتر از اين عبور کرده‌ايم.

مقام معظم رهبري تصريح کردند: يکي از سياست‌هاي اشتباه ما از اواسط دهه 70 مسئله "تحديد نسل" است. يکي از خطاهايي که خود بنده نيز مقصرم، همين موضوع است که بايد از اواسط دهه هفتاد آنرا متوقف مي‌کرديم.

ايشان فرمودند: امروز دشمنان ما و رسانه‌ها هي مسئله تحريم را بزرگ مي‌کنند. تحريم‌ها از قبل بود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اين مطلب که بالا رفتن قيمت‌ها و اشتغال جزو دغدغه‌هاي اساسي امروز مردم در سراسر کشور است، اظهار داشتند: لکن مشکل اساسي که مسئولين نتوانند حل کنند، نداريم.

مقام معظم رهبري با بيان اين مطلب که هوشياري و موقع شناسي از ويژگي‌هاي با ارزش ملت است، فرمودند: مسئولين کشور مسئوليت شناس باشند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اين مطلب که ارتباط تحريم‌ها با مسئله هسته‌اي ايران دروغ است، اظهار داشتند: آن چيزي که آنها را عصباني مي‌کند، سر افرازي و گردن کشي ملت ايران است.

مقام معظم رهبري فرمودند: تحريم‌ها را از زماني شروع کردند که اصلا حرفي از انرژي هسته‌اي نبود؛ مي گويند اگر ملت دست از حق خود در انرژي هسته‌اي بردارد تحريم‌ها را بر‌ مي‌داريم، دروغ مي‌گويند.

ايشان اظهار داشتند: ممکن است البته مشکلاتي به وجود آيد. برخي بي‌تدبيري‌ها هم مشکلات را افزايش مي‌دهد اما اينها آن چيزي نيست که ملت نتوانند از آن عبور کند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: مسئولان البته وظيفه دارند، عده اي با نام بازاري در تهران اغتشاش کنند، بازاري‌ها فورا آمدند و بيانيه دادند، اين با ارزش است.

مقام معظم رهبري فرمودند: بدانند جمهوري اسلامي ايران بر اين مشکلات فائق خواهد آمد و آنها را باز هم در حسرت شکست ملت ايران خواهد گذاشت.

ايشان اظهار داشتند: در فتنه 88 هم حرف ما همين بود، بايد کساني که به نام آنها پايگاه بسيج را گلوله باران کردند، اعلام مي‌کردند که ما از اينها جداييم، نکردند. اگر هوشياري به خرج مي دادند خيلي از حوادث رخ نمي‌داد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: قانون نقض ندارد، وظيفه هر سه قوه معلوم است. مشکلات را نبايد به گردن هم بياندازند. مسئولين با هم همدلي داشته باشند و مسئوليت شناس باشند.

لازم به ذکر است سفر ایشان هشت روز طول می‌کشد و شما می‌توانید حضور آیت‌الله خامنه‌ای در طول سفر را از لينک زير پيگيري کنيد:


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار