مازندران /

طلب 24 میلیارد تومانی چای کاران کشور

چای کاران کشور 24 میلیارد تومان طلبکار هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از اردیبهشت امسال تا کنون 30 هزار خانوار چایکارکشور در چهار چین، 46 میلیارد تومان برگ سبز چای به کارخانه های مازندران و گیلان تحویل دادند که تا کنون 22 میلیارد تومان طلبشان پرداخت شد.

در پی تاخیر پرداخت مطالبات  چایکاران  ابطالي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه اکثر ما تک محصولی هستیم درآمد دیگری نداریم گفتند: هر هکتار باغ چای تا 5 میلیون تومان هزینه دربردارد که پرداخت نشدن به موقع چای در بحث هزینه با مشکل مواجه هستیم.

از 30 هزار خانواده چایکار کشور 9 هزار خانواده مازندرانی هستند که سالانه تا 4 هزار تن چای تولیدمیکنند

ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به اینکه این مشکل چایکاران هرساله تکرار می شود افزود: تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان طلب چایکاران استان پرداخت شد و بیش از 850 میلیون تومان باقی ماند.

کارخانه های چای کشور نیز به دلیل کنترل نشدن بازار در حالی که تا پایان مهر باید کار خرید برگ سبز چای را ادامه می دادند اما از اول مهر تعطیل کردند.

ابراهیمیان یکی از کارخانه داران چای خشک کشور در گفتگو با خبرنگار بازارگرمی دلالان در موضوع چای را بزرگترین مشکل نابسامانی حال و روز کارخانه ها دانست و تصریح کرد:در حالی که هر کیلو چای خشک تا 2 هزارو 500 تومان برای من هزینه دارد دلالان تا 400 تومان بیشتر قیمت گذاری نمی کنند و به خاطر این موضوع هم اکنون 300 تن چای خشک در انبار کارخانه در حال خراب شدن است.

وی با بیان اینکه ابتدای هر سال قرارداد دولت با کارخانه دارها و چایکاران مشخص  می شد گفت: متاسفانه امسال دولت در این زمینه هیچ اقدامی نکرد.

تا یک دهه گذشته 60 هزار تن چای خشک در کشور تولید می شد که هم اکنون این میزان به نصف کاهش یافت و بسیاری از کشاورزان باغهای چای را رها کردند.

رئیس سازمان چای کشور  نيز با اشاره به اینکه تاخیر پرداخت مطالبات برای چایکاران قابل قبول نیست گفت: متاسفانه بی توجهی دولت به کشاورزی به ویژه چای این صنعت را با مشکل جدی مواجه کرد.

محرر بابیان اینکه برای دریافت مطالبات چایکاران در چند روز گذشته با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس رایزنی کردیم افزود: کل طلب چایکاران تا پایان مهر یک جا پرداخت می شود./س

برچسب ها: طلبکار ، چایکاران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.