بندرعباس/ تا سه ماه آینده؛

بهره برداری از نخستین نیروگاه تولید همزمان آب و برق کشور در قشم

جانشین مدیر طرح نیروگاه تولید همزمان آب و برق قشم گفت: نخستین نیروگاه تولید همزمان آب و برق کشور در قشم با56 درصد پیشرفت سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس بهاری افزود: با بهره برداری از این نیروگاه یک سوم برق و نیاز آب مصرفی مردم این شهرستان تامین می شود .

وی تصریح کرد: در نیروگاه قشم آب دریا به بخار تبدیل و بعد از گرداندن توربین، با افزودن مواد معدنی و کلسیم ، آب آشامیدنی تولید می شود .

جانشین مدیر طرح نیروگاه تولید همزمان آب و برق قشم گفت: این نیروگاه قرار بود در مدت 2 سال ساخته شود اما با پیشرفت سریع یکسال زودتر به بهره برداری می رسد .

بهاری افزود: ساخت این نیروگاه در زمینی به وسعت 4 هکتار و سرمایه گذاری 72 میلیون یورویی بخش خصوصی از8 ماه پیش آغاز شده است .

وی تصریح کرد: این نیروگاه2 واحددارد که روزانه 50 مگاوات برق و18 هزار مترمکعب آب تولید می کند.

جانشین مدیر طرح نیروگاه تولید همزمان آب و برق قشم گفت : برای تامین آب هزار و 800 متر لوله گذاری می شود که 700 متر آن دریایی و بقیه خشکی است .

این نیروگاه 16 هزار متر مکعب در ساعت گاز نیاز دارد که از منطقه گورزین قشم تامین می شود.

مردم شهرستان قشم روزانه 160 مگا وات برق و 17 هزار متر مکعب آب مصرف می کنند .

بهاری افزود : اکنون 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی شهرستان قشم از 10 آب شیرین کن و 7 هزار متر مکعب دیگر از آب شیرین کن های ادارات آب و برق منطقه آزاد قشم تامین می شود .

در ساخت این نیروگاه هزار نفر فعالیت می کنند که با بهره برداری از آن برای 240 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود .

نیروگاه تولید همزمان آب و برق قشم در 35 کیلومتری غرب این شهر واقع است .

شهرستان قشم با 120 هزار نفر جمعیت در 22 کیلومتری بندرعباس قرار دارد .

رستگاری رئیس اداره مهندسی سواحل و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شرکت مدیریت طرحهای نیروگاهی ایران(مپنا)طرح ساخت و نصب لوله های آبگیر این نیروگاه را با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی در ساحل قشم اجرا می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.