اردبیل/

اردبیل ظرفیت فرآوری دانه‌های روغنی و صنایع وابسته را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با توجه به تولید صدها تن کلزا و سویا و محصولات دیگر کشاورزی توان تبدیل محصولات خود به محصولات روغن نباتی و صنایع وابسته را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبد ایمانی امروز در کار گروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل افزود: اعتبار 144 میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی یک ظرفیت ممتاز برای سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است که می‌توانند هم در حوزه احداثی و هم سرمایه در گردش از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت تولید 30 هزار تنی کلزا و 25 هزار تنی سویا در استان گفت: اگر کارخانه روغن‌کشی اردبیل توانمندی خود را در استحصال روغن از کلزا و سویای تولید شده استان به وجود آورد ما آمادگی داریم با پرداخت تسهیلات مناسب کارخانه روغن‌کشی را با مجوز فعالیت و پرداخت تسیهلات همراهی کنیم.

عبد ایمانی افزود:‌ کارخانه روغن‌کشی باید راه‌اندازی شود تا برخی از نواقص و مشکلات مربوط به صادرات کلزا و سویا در استان برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین در خصوص صدور مجوز صادر شده برای احداث سیلو و آرد‌سازی نیز گفت: اکثر خرید گندم در استان اردبیل توسط بخش خصوصی صورت گرفته و ذخیره‌سازی مناسب نیز در این زمینه انجام شده است و به نظر می‌رسد ظرفیتی در این زمینه وجود نداشته باشد چرا که برخی از واحدهای ذخیره گندم و کارخانه آرد‌سازی با ظرفیت پایین فعالیت کرده و ادامه کار می‌دهند./س

برچسب ها: اردبیل ، دانه ، های ، روغنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.