ارومیه/

فساد غرب را به سرنوشت قوم لوط مبتلا می‌کند

امام جمعه خوی گفت: فساد اخلاقی جوامع غربی را به سرنوشت قوم لوط مبتلا می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: فساد اخلاقی عامل اصلی غضب خداوند بر این قوم لوط بود که منجر به هلاکت و نابودی آنان شد.

وی با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت تقوا، افزود: گسترش فساد اخلاقی و قانونی شدن هم‌جنس‌بازی در بعضی از کشورهای غربی روزی آنان را به سرنوشت قوم لوط مبتلا می‌کند که علائم و نشانه‌های آن قابل مشاهده است.

موسوی‌شکوری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به خراسان شمالی و تقدیر از استقبال تاریخی مردم اضافه کرد: تحلیلگران باید ابعاد مختلف این سفر به ویژه بیانات و مواضع داخلی و بین‌المللی رهبری، پیام‌های عملی این سفر به کارگزاران نظام، استقبال پرشور مردم و خنثی شدن تبلیغات و جنگ روانی استکبار علیه نظام را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

وی اظهار داشت: شناخت نقاط قوت و ضعف، برنامه‌ریزی متناسب با شرایط، رصد کردن حرکت به سوی هدف و آگاه‌سازی مردم از نقشه راه و خطرهای پیش رو از جمله وظایف و رسالت‌های نخبگان جامعه از دیدگاه ولی امر مسلمانان است.

امام جمعه خوی ادامه داد: مقام معظم رهبری با خطاب به مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ارزیابی دقیق از اوضاع کشور بدون شعارزدگی، داشتن اراده راسخ، دارا بودن امید و نشاط و در نهایت کار و تلاش توأم با هوشیاری را از جمله ساز و برگ‌های لازم برای حرکت پرشتاب به سوی قله پیشرفت کشور برشمرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به 23 مهر، روز جهانی استاندارد انجام تحقیقات، تدوین استانداردها، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی را از جمله رسالت‌های سازمان ملی استاندارد کشور برشمرد و ادامه داد: تطبیق دادن ضوابط استاندارد با فتاوای فقها و منابع اسلامی و ایجاد فرهنگ عمومی و فراگیر در زمینه رعایت مقررات استاندارد در جامعه از جمله اولویت‌های سازمان استاندارد و سایر متولیان فرهنگی و علمی جامعه است.

امام جمعه خوی با تبریک هفته اولیا و مربیان اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان بیش از 16 وظیفه و مسئولیت سنگین بر عهده دارد که اجرایی شدن آن‌ها نقش سرنوشت‌سازی در رشد و پیشرفت علمی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد داشت.

وی ادامه داد: انتظار این است که اعضای انجمن به ویژه متولیان آموزش و پرورش با این وظایف سنگین با تعارفات و تشریفات سطحی و صوری برخورد نکنند./س

برچسب ها: فساد غرب ، خوی ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.