تظاهرات مسلمانان بنگلادش عليه فيلم ضد اسلامي

هزاران تن از مردم بنگلادش با آمدن به خیابان‎های داکا پایتخت این کشور، علیه فیلم ضد اسلامی ساخت امریکا که به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) اهانت کرده، تظاهرات برگزار کرده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي  ،‌ این تظاهرات ده هزار نفری که از جانب حزب جماعت اسلامی و یک سازمان دانشجویی موسوم به سازمان «اسلامی چاهاترا شیبیر» تدارک دیده شده بود، روز گذشته پس از مراسم نماز جمعه، برگزار شد.

مهدی حسن افسر پلیس بنگلادش در همین خصوص گفت، نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‎آور استفاده و حدود یکصد نفر را در جریان این تظاهرات بازداشت کردند.

مسلمانان جهان در کشورهای مختلف از جمله ایران، ترکیه، سودان، مصر، یمن، تونس، بنگلادش، اندونزی، مالزی، پاکستان، هند، عراق، مراکش، سوریه، کویت، نیجریه، کنیا، استرالیا، انگلیس، امریکا، فرانسه، بلژیک و مناطقی چون کشمیر و غزه، تظاهرات متعددی را در محکومیت این فیلم ضد اسلامی و موهن برگزار کرده‎اند.

تظاهرکنندگان خشمگین در سراسر جهان، از دولت امریکا می‏خواهند تا به خاطر این فیلم ضداسلامی از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

گفته می‎شود که این فیلم ضد اسلامی ساخت امریکا با کمک مالی صهیونیست‎ها و اختصاص مبلغی معادل ۵ میلیون دلار ساخته شده است.

چند روز پس از ساخت و پخش این فیلم ضد اسلامی، یک هفته‎نامه فرانسوی به نام «چارلی ابدو» در تاریخ نوزدهم سپتامبر، به انتشار کاریکاتورهای موهنی از پیامبر اسلام اقدام کرد.

این درحالی بود که دولت فرانسه برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراض‎آمیز را در محکومیت این کاریکاتورهای ضد اسلامی و موهن، ممنوع اعلام کرد.

حزب اخوان‎المسلمین مصر از دولت فرانسه خواست تا اقدام قانونی را علیه هفته‎نامه چارلی ابدو اتخاذ کند چرا که پاریس پیشتر با انتشار تصاویر نیمه برهنه دوشس کمبریج در یک مجله، برخورد کرده بود.

اکمل‎الدین احسان اغلو دبیر کل سازمان همکار‎ی اسلامی نیز انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم و هشدار داد که این اقدام موج جدیدی از احساسات ضد غربی را به دنبال خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار