گزارش؛

کليد واژه غرب، خاتمي و ربع پهلوي براي انتخابات رياست جمهوري ايران

هشت ماه و 1 روز تا يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است؛ محمد خاتمي، که دو دوره با نظارت شوراي نگهبان و براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر نهاد رياست جمهوري ايران تکيه زد و خود را رئيس جمهور ناميد، از ضرورت برگزاري "انتخابات آزاد" سخن به ميان آورده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ وقتی «محمدعلی ابطحی» در دادگاه رسيدگي به پرونده متهمین فتنه 88 از "تقلب" به عنوان اسم رمز آشوب‌های خیابانی و فتنه بعد از انتخابات نام برد، احساس نکردیم موضوع جديدي از اين پرونده برايمان مکشوف شده است.

شش ماه و 11روز تا دهمين انتخابات رياست جمهوري ايران باقي مانده بود که تقريبا براي اولين بار در جمهوري اسلامي ايران موضوع ناآشنايي به نام "صيانت از آراء" از تريبون نماز جمعه تهران مطرح شد.

يک روز بعد از اين نیز، در همايش "30سال قانون‌گذاري" که با حضور روساي مجالس جمهوري اسلامي برگزار شد، نقل قول سوال‌برانگيز ديگري در رسانه‌ها منتشر شد: "اگر مردم احساس کنند رأیشان در سرنوشت آنان بی‌اثر است و متولیانی پیدا شوند که رأی آن‌ها را هر جوری که می‌خواهند، بخوانند آنگاه دلسرد می‌شوند، چون مردم مسلمانند و هیچ وقت به کشور خیانت نمی‌کنند."

با بررسی آرشیو روزنامه‌ها و سایت‌های خبری در روزهای پاییز و زمستان 1387 اسناد بسیاری (از قبیل آنچه به آنها اشاره شد) با طرح موضوع "تشکیک در انتخابات ریاست جمهوری ایران" از سوی برخی عناصر داخلی و به عبارتی"دوستان بی‌انصاف" به دست می‌آید.

با طرح زودهنگام موضوع تشکيک درانتخابات ریاست جمهوري در داخل مرزهاي ايران، کم کم ساز سلطنت طلبان، منافقان، اپوزيسيون خارج‌نشين، دولت‌هاي بيگانه و رسانه‌هايشان براي نواختن نواي تقلب در انتخابات جمهوري اسلامي ايران کوک شد، تا شاید بتوانند کورسو امید ضربه زدن به جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر جان ببخشند.

کساني که آن روزها در ستادهاي انتخاباتي موسوي و کروبي فعاليت مي‌کردند نيز از طرح موضوع "تقلب" در صورت عدم راي‌آوري موسوي و کروبي سخن مي‌گفتند.

آنقدر موضوع "تقلب"، "کمیته صیانت از آراء"و... از سوي كساني كه مقام معظم رهبري آنان را "دوستان بي‌انصاف" ناميدند تكرار شد، تا اینکه ايشان در سخنرانی آغاز سال 1388ضمن خطاب قرار دادن کسانی که در صدد تشکیک در سلامت انتخابات هستند، فرمودند: انتخاباتی که قرار است دو سه ماه دیگر برگزار شود را از حالا شروع کردن به خدشه وارد کردن.این چه منطقی است؟ چرا بی‌خود خدشه وارد می‌کنند؟ مردم را متزلزل می کنند، تردید ایجاد می کنند.

ايشان با انتقاد از برخی افراد که بیهوده تلاش می‌کنند، انتخابات ۲۲ خرداد ریاست جمهوری را در ذهن مردم خدشه‌دار کنند، افزودند: تاکنون حدود ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده و مسئولان وقت رسماً سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و به همین علت مردم تحت تأثیر حرف‌هایی که تلاش می‌کنند انتخابات ریاست جمهوری را از هم‌اکنون متزلزل و خدشه‌دار جلوه دهند قرار نمی‌گیرند.

اما طبیعتا سخن مقام معظم رهبری برای آنان که خود را به خواب زده بودند نمی توانست بیدار کننده باشد و "کلید واژه تقلب" از شب 23 خردادی که موسوی و کروبی از داخل صندوق‌های رای آن بیرون نیامده بودند، در را به روی آشوب‌های خیابانی و آن فتنه جبران ناپذیرگشود و شد آنچه نباید می‌شد.

بنابراين آنچه در تاريخ معاصر جمهوري اسلامي ايران با عنوان "فتنه 1388" ثبت شد، يک "پروژه هدفمند" بود که بايد بسيار زودتر از برگزاري انتخابات کليد مي‌خورد تا فرايندي رخ دهد كه تماما عليه ملت، كشور و انقلاب بود و تماما به نفع دشمن.

هشت ماه و 1روز تا يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است؛ سيد محمد خاتمي، که دو دوره با نظارت شوراي نگهبان و براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر نهاد رياست جمهوري ايران تکيه زد و خود را رئيس جمهور ناميد، از ضرورت برگزاري "انتخابات آزاد" سخن به ميان آورده است.

خاتمی اخیرا در جلسه مجمع روحانیون مبارز کلید واژه اصلی اصلاح طلبان را برای انتخابات ریاست جمهوری "انتخابات آزاد" اعلام کرده است.

به موازات چنين نظري چندی پیش یکی دیگر از چهره‌هاي مطرح كشور در دنباله چنين كليد واژه‌اي در دیدار اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: برگزاری"انتخابات آزاد"، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.»

این بار نیز درحالیکه چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، سخنان برخی عناصر داخلی با دشمنان خارجی تشابه پیدا کرده است!

درحالیکه جلسات و نشست های معاندان جمهوری اسلامی با موضوع انتخابات پیش روی ایران، یکی پس از دیگری در حال برگزاری است، کلید واژه "انتخابات آزاد" نیز از آن سوی مرزها شنیده می شود.

فرزند شاه مخلوع ايران نيز با اشاره به برگزاري كنفرانس‌هاي در بسته‌اي در لندن، پاریس و استکهلم درباره امکان برگزاری "انتخابات آزاد" گفته است: باید در یک فرایند بتوانیم نهایتا به این خواست برسیم و اینجا است که می‌توانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که براي انتخابات آزاد از ما حمایت کنند.»

موسسه اينترپرايز نيز در تابستان امسال، قبل از خاتمي تنها راه عملي تغيير نظام در ايران را تغيير در روزهاي برگزاري انتخابات آزاد در ايران عنوان مي‌کند!

تاریخ در حال تکرار شدن است؟دوباره محتوای سخنان رئیس جمهور سابق ایران با فرزند شاه مخلوع یکسان شده است. هر دو از "انتخابات آزاد" و آزادی سران فتنه" سخن می گوید، آن هم در روزهایی که ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی خود را سپری می کند؛ روزهایی که تمام "غم لشگر انگیخته" است تا بلکه بتواند ملت نستوه ایران را از پای دربیاورد؛ ملتی که جرمش ایستادگی است.

حساسیت این روزها کمتر از روزهای سال پایانی جنگ تحمیلی نیست که تمام دنیا علیه "جمهوری اسلامی تازه جان گرفته" ایستاده بود.

در این روزها طراحی کلید واژه، برای شروع پروژه ای دیگر علیه جمهوری اسلامی و با هدف رسیدن به قدرت، دیگر کارکرد کلید واژه های سال 88 را ندارد؛ چرا که همیشه تاریخ تکرار نشده است. در بسیاری از مقاطع تاریخی مردم با درس گرفتن از گذشته، مانع از تکرار "پروژه های تاریخی" شده اند.

عمکرد طیف تندروی اصلاح طلب در وقابع پس از انتخابات سال 88 به مردم ثابت کرد که این جریان "بر نظام" و "نه در نظام" حرکت می کند؛ به این ترتیب سران مشهور جریان اصلاحات شناسنامه سیاسی خود را باطل کرده و دست به خود حذفی زدند.

بنابراين انتخاب "كليد واژه" و برگزاري جلسات، پشت درهاي بسته براي شروع يك فتنه ديگر با همراهي دشمنان خارجي و يا همكاري عناصر داخلي، از سوي جبهه دوم خردادي كه لكه ننگ فتنه 88 از كارنامه‌اش پاك نخواهد شد، مختوم به شكست و آغاز يك بازي باخت_باخت براي اين جريان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
-
گمنام
۱۱:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۱
خاتمی حیاکن
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
لکه ی سیاهی در تاریخ پر افتخار روحانیت حیف اون لباس برای تن بی خاسیتش
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمد
۱۴:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
خدالعنت کند سران فتنه ودوستان آنها حتی بی تفاوت هادرصورتی بتوانندازانقلاب دفاع کنند ولی دورنگ باشند وباسکوت اعمال فتنه گران راتأیید کنند تاپای جان یاورانقلاب اسلامی ورهبرعزیزمان خامنه ای هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
آقای خاتمی تو با لباس روحانیت و سیادت تاکی میخواهی به جزیره انگلیس خدمت کنی ؟؟؟؟
از پدر بزگوارت خجالت بکش . او گفته بود پسر من غربگراست .! ولی فکر نمیکرد تا این اندازه !
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۲:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
باخون شهدا بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
abi
۱۷:۴۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
درست میگی منا جون
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۵:۴۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
خاتمی دیگر دراین مملکت جایی ندارد ***مرگ بر خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۰:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
لااقل از خون شهدا خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۵:۵۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۱
امیدوارم اصلاحات تو این دوره هو رای نیاره ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۱۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۱
سلام ... شنیدین میگن یارو چقدر رو داره .حکایت همین "آقای اصلاحیت" ...یاعلی
آخرین اخبار