سران قبايل عراق اقدام آمريکا در خروج نام منافقين از فهرست تروريست‌ها را محکوم کردند

سران قبايل عراق با برگزاري همايشي در بغداد اقدام امريکا در حذف نام گروهک منافقين از ليست تروريست ها را بشدت محکوم و آن را با هدف تحت فشار قرار دادن دولت نوين عراق توصيف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، دراين همايش که دهها تن از سران قبايل بغداد و برخي از سران قبايلي استانهاي عراق حضور داشتند ، حاضران ضمن سر دادن شعار مرگ بر امريکا و مرگ بر اسرائيل ، حذف نام منافقين از ليست تروريستها را نشانه مزدوري اين گروهک براي امريکا دانستند.
فرحان عگيلي رئيس قبايل عراق گفت: منافقين در سه دهه جنايت هاي بي شماري عليه مردم عراق روا داشته و بيش از هفده هزار عراقي را در کردستان عراق و جنوب اين کشور کشته اند.
وي همچنين اشغال بخشي از خاک اين کشور و تبديل کردن ان به پادگان اشرف را نيز جزو جنايت هاي اين گروهک عليه مردم اين کشور دانست.
مراد الساعدي يکي ديگر از سران قبايل استان ميسان در جنوب عراق ، منافقين را ادامه رو تروريست هاي القاعده در عراق دانست.
وي دوگانگي سياست امريکا در برخورد با سازمان هاي تروريستي و حذف نام منافقين از اين ليست را نشانه ضعف امريکا و همچنين نشانه تلاش امريکا براي تحت فشار قرار دادن عراق در تغيير برخي مواضع او توصيف کرد.
جبار صبيحاوي يکي ديگر از سران عشاير عراق هم در اين همايش اقدام امريکا را وقيحانه توصيف کرد.
وي گفت : اين اقدام امريکا براي ما عجيب نيست و پيش از اين توقع داشتيم که امريکا چنين اقدامي را بکند خصوصا اينکه سازمان منافقين با سياست کلي امريکا در منطقه و جهان کاملا همخواني دارد.  
سران قبايل عراق با محکوم کردن برخي از مسوولان عراقي که حامي منافقين هستند از دولت منتخب عراق خواستند با جديت به اين موضوع اهميت دهد و منافقين را در اسرع وقت از عراق اخراج کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار