رضايتي در واکنش به سخنان عارف؛

"كاري نكنيد دستور بدهم از سالن بيرونتان كنند" را چه کسي به دانشجويان گفت؟

دبير كل اتحاديه انجمن اسلامي مستقل كشور گفت: آقاي عارف زماني که محمد خاتمي در دانشگاه به دانشجويان حاضر در سالن که از وي سوال مي‌کردند، مي‌گفت: "آدم باشيد! كاري نكنيد كه دستور بدهم از سالن بيرونتان كنند"، چرا سکوت کرديد و حرفي از بسته بودن فضاي سياسي در دانشگاه نزديد؟

محمد رضايتي دبير كل اتحاديه انجمن اسلامي مستقل دانشجويان كشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با سخنان اخير محمد‌رضا عارف درباره انفعال تشکل‌هاي دانشجويي در فضاي دانشگاهي اظهارداشت: ادعاي ركود سياسي در دانشگاه يک حرف غيرمنطقي از سوي کسي است که دعوت دانشجويان براي شرکت در نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل که در شهريور امسال برگزار شد را رد کرد و از حضور در جمع دانشجويان و پاسخگويي به آنان فرار کرد.

وي افزود: زماني که محمد خاتمي در دانشگاه خطاب به دانشجويان حاضر در سالن که از وي سوال مي‌کردند، مي‌گفت: "آدم باشيد! كاري نكنيد كه دستور بدهم از سالن بيرونتان كنند"، چرا اين آقا سکوت کردند و حرفي از بسته بودن فضاي سياسي در دانشگاه نزدند؟

اين فعال دانشجويي با بيان اينکه معين وزير علوم وقت در نامه‌اي خطاب به خاتمي خواستار برخورد امنيتي و قضايي عليه دانشجوياني شد که ديدگاه‌هاي سياسي خود را بيان مي‌کردند، تصريح کرد: اين رفتارها واقعيت ذهني خاتمي و اطرافيانش نسبت به آزادي بيان در دانشگاه را تبين مي‌کرد.

دبير كل اتحاديه انجمن اسلامي مستقل تصريح كرد: اين مسائل مطرح شده ديكته نانوشته براي ما دانشجويان نيست و در برهه‌هاي زماني مختلف شاهد نظرات مختلف اين افراد در عرصه سياست بوده‌ايم.

وي خطاب به عارف گفت: آيا عدم حضور شخص شما در جمع دانشجويان به خاطر اين است كه دانشجويان سهمي در عرصه سياسي ندارند؟ يا از حضور خود در جمع دانشجويان مي‌ترسيد.

رضايتي با تاکيد بر اينکه اشخاصي مانند عارف خوب مي دانند که جامعه دانشجويي هيچ اقبالي به آنان ندارد، خاطرنشان کرد: اين مسئله باعث مي‌شود که وي تاثيرات جنبش دانشجويي را زير سوال ببرد تا بتواند عدم پذيرش خود را از سوي دانشجويان توجيه کند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: عارف ، دانشجو ، رکود ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار