زنجان/

ایران در ردیف پنج كشور برتر جهان به لحاظ تولید فرآورده های خونی سالم

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ایران در ردیف پنج كشور برتر جهان به لحاظ تولید فرآوری های خونی با كیفیت و سالم قرار دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با بیان این مطلب گفت: آلودگی های فرآورده های خونی امر طبیعی در جهان محسوب می شود كه این مهم در ایران به لحاظ آماری پایین تر از آمارهای ارائه شده در دنیاست.

توگه افزود: خون های اهدایی در ایران به لحاظ وجود احتمالی بیمار یهای مختلف از قبیل هپاتیت B و C كاملا كنترل شده و در سلامت كامل مصرف می شود.

وی درادامه تعداد پایگاههای فعال انتقال خون ایران را 31 پایگاه عنوان وتصریح کرد:در مجموع 220 پایگاه اصلی و فرعی انتقال خون در سطح كشور فعال هستند.

این مقام مسئول با بیان اینكه طی شش ماهه نخست امسال خون گیری در كشور رشد 7/6 درصدی دارد، افزود: پارسال یك میلیون و 80 هزار اهدا كننده خون به پایگاههای انتقال خون در سراسر كشور مراجعه كرده اند.

توگه با اشاره به اینكه 94 درصد اهدا كنندگان خون در ایران را مردان تشكیل می دهند خاطر نشان كرد: كمتر از شش درصد جامعه هدف اهدا كنندگان خون در ایران به زنان تعلق دارد./س

برچسب ها: ایران ، فرآورده ، خونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.