اعتصاب روزنامه نگاران يوناني

در آستانه برپايي اعتصاب سراسري به درخواست دو اتحاديه کارگري بزرگ يونان در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي دولت، رسانه ها گزارش دادند روزنامه نگاران يوناني قصد دارند روز چهارشنبه، بيست و چهار ساعت اعتصاب کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ اين اعتصاب در شرايطي صورت مي گيرد که دولت يونان در حال مذاکره با طلبکاران بين المللي اين کشور در خصوص صرفه جويي حدود سيزده و نيم ميليارد يورويي است که آتن بايد به منظور دريافت کمک مالي سي و يک و نيم ميليارد يورويي انجام دهد.

يانيس استورناراس وزير دارايي يونان روز دوشنبه اعلام کرد گفتگوها با نمايندگان کميسيون اروپا، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول همان‌طور که در ابتدا اميد مي رفت، قبل از برگزاري نشست اتحاديه اروپا در روز پنجشنبه پايان نخواهد يافت.

وي گفت اين مذاکرات بلافاصله پس از اين نشست از سر گرفته خواهد شد تا اختلافات در خصوص کاهش هزينه ها از جمله اخراج فوري پانزده هزار تن از کارمندان دولت، افزايش سن بازنشستگي از شصت و پنج به شصت و هفت سال و افزايش روزهاي کاري به شش روز برطرف شود.

وي افزود به رغم تاخير در دستيابي به توافق، يونان انتظار دارد تا اواسط ماه نوامبر بخش بعدي کمک ها را دريافت کند. قرار است آنتونيس ساماراس نخست وزير يونان روز سه شنبه به منظور نهايي کردن اقدامات رياضتي با شرکاي ائتلافي دولت ديدار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار