ارومیه/ وزیرکار؛

پرداخت به موقع اعتبارات پزشک خانواده/ دفترچه‌های درمانی فعلی جمع‌آوری می‌شوند

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در اجرای طرح پزشک خانواده اعتبارات لازم به صورت پیش‌پرداخت به واحدهای استانی داده می‌شود گفت: مشکلی در این بخش وجود ندارد ضمن اینکه به زودی و با استقرار کامل سازمان بیمه سلامت دفترچه‌های درمانی فعلی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایرانیان اظهار داشت: طبق قانون مقرر شد که تمام سازمان‌های بیمه‌گر در کشور تجمیع و با هماهنگی و انسجام در یک سازمان جدید به عنوان سازمان بیمه سلامت ایرانیان ادغام شوند.

وی تصریح کرد: تمام خدمات بیمه‌ای به صورت واحد گسترده و منسجم از سوی سازمان بیمه سلامت ارائه خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی خاطر نشان کرد: از اواخر شهریور امسال و پس از تصویب آئین‌نامه‌ و اساسنامه بیمه سلامت این طرح جهت اجرا از سوی دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مراحل مختلف در حوزه برنامه‌ریزی و اجرای طرح سازمان بیمه‌ سلامت در چارچوب مشخص از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفت و امروز نخستین جلسه اجلاس سراسری مدیران سلامت تشکیل شد که در این اجلاس از ستاد ملی و واحدهای استانی حضور داشتند.

شیخ‌الاسلامی بیان داشت: در حال حاضر 75 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه درمان قرار دارند که از این تعداد 35 میلیون نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی ثابت و بقیه تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بیمه‌ای هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که به‌دست داریم 7 تا 8 درصد افراد جامعه فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان منجر خواهد شد که همپوشانی بین سایر صندوق‌های بیمه‌ای حذف می‌شود گفت: پس از استقرار کامل سازمان بیمه سلامت این همپوشانی از بین خواهد رفت و همه آحاد جامعه فقط یک دفترچه درمان خواهند داشت.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: حدود 7 تا 8 میلیون نفر در کشور وجود دارد که تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نیستند به طوری که گروهی از این افراد با توجه به درآمد و تمکن مالی نیاز به پوشش بیمه‌ای نداشتند و گروهی نیز تا الان نتوانستند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

وی اضافه کرد: 17 صندوق بیمه‌ای با تشکیل سازمان بیمه سلامت ادغام و زیرمجموعه این سازمان قرار خواهند گرفت و همه خدمات به صورت تضمین شده و واحد و نظام‌مند به بیمه‌شدگان ارائه خواهد شد.

وزیر ، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین ویژگی‌های تشکیل سازمان بیمه سلامت در کشور را حذف همپوشانی و همچنین جمع‌شدن دفاتر کاغذی در کشور عنوان کرد و گفت: پس از استقرار کامل بیمه سلامت و تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای همه خدمات به صورت الکترونیکی در کارت درمانی که طراحی خواهد شد پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه خدمات حوزه سلامت واحد و نظام‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده نیز که در کشور آغاز شده و با همکاری وزارت بهداشت، تعاون و کار و رفاه اجتماعی ادامه دارد نیز یکی از طرح‌های مهم در حوزه سلامت است که استقرار سازمان بیمه سلامت و راه‌اندازی این سازمان می‌تواند در اجرای این طرح مؤثر باشد.

وی ادامه داد: دولت و دستگاه‌های متولی تصمیم دارند در کمترین زمان ممکن طرح پزشک خانواده را به طور کلی در کشور اجرا کنند به طوری که در حال حاضر این طرح در ۴ استان کشور از جمله فارس، مازندران و سیستان و بلوچستان و تهران کلید خورده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده با هیچ مشکل مالی و اعتباری رو به رو نیستیم و به صورت پیش‌پرداخت به واحدهای استانی مبالغ مورد نظر اختصاص داده می‌شود و تلاش می‌شود با هماهنگی وزارت بهداشت روند طرح پزشک خانواده به همین منوال ادامه داشته باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه شورای عالی سلامت در کشور گفت: این لایحه در حال حاضر در دولت قرار دارد و پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی خاطر نشان کرد: تمام صندوق‌های بیمه‌ای از جمله صندوق تأمین اجتماعی، زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند و هیچ صندوقی از قرار گرفتن در زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت مستثنی نیست.

وی در پایان بیان داشت: بر اساس قانون تعرفه‌های درمانی در طول سال یکبار افزایش می‌یابد که این تعرفه‌ها امسال با هماهنگی وزارت بهداشت و رضایتمندی آنها افزایش 20 درصدی پیدا کرد.

نخستین اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت در کشور طی دو روز در سالن کنفرانس سازمان بیمه سلامت برگزار می‌شود که در روز اول حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، سید‌عبدالله عمادی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سرپرست سازمان بیمه سلامت) و محمد شریعتی رئیس ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده حضور داشتند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.