سردار سلامي خبر داد

دستيابي ايران به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري در آينده

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: همانطور كه به فناوري پهپاد با برد بيش از 100كيلومتر رسيده‌ايم، در آينده نزديك به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري نيز دست خواهيم يافت.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار حسين سلامي در حاشيه رزمايش" الي بيت المقدس" در جمع خبرنگاران، سناريوي اصلي دشمن را همراه كردن تحريم اقتصادي با فشارهاي سياسي و عمليات رواني ارزيابي كرد و اظهار داشت: استكبار جهاني قصد دارد با هم افزايي اين تهديدات خط فشار نيرومندي را عليه ملت ايران ايجاد و مردم را به تبعيت از قواعد خود وادار كند.

وي تصريح كرد: همانطور كه مشهود است به هر نسبتي كه فشارهاي دشمن افزايش يابد روحيه مقاومت، ايستادگي و پايداري در ملت ايران اوج مي‌گيرد و مردم  با تبعيت از رهبري مقتدرانه در برابر اين فشارها و تهديدات و توطئه ها ايستادگي مي‌كنند.

سردار سلامي در پاسخ به اين سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد شانتاژهاي خبري غرب مبني بر بستن تنگه هرمز توسط ايران تصريح كرد: هرگونه اقدامي در خصوص بستن تنگه هرمز به اقتضاي شرايط و براساس مصالح عالي نظام و انقلاب و دستور فرمانده كل قوا اتخاذ خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران، مبني براينكه آيا فناوري پهپاد حزب الله كه بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي به پرواز درآمده ايراني است يا خير اظهار داشت: معتبرترين حرف‌ها را دبيركل حزب الله دراين باره زده‌اند و هر چه كه سيدحسن نصرالله گفته كاملا منطقي است، همانطور كه به فناوري پهپاد با برد بيش از 100كيلومتر رسيده‌ايم، در آينده نزديك به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري نيز دست خواهيم يافت.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تأكيد كرد: ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي اقتصادي اجتماعي فرهنگي دفاعي و امنيتي ظرفيت‌هايي است كه كاملا مي‌تواند كشور را از حلقه اين محاصره و تحريم با موفقيت عبور دهد.

وي با تأكيد براين نكته كه ملت ايران اراده كرده سرنوشت خود را با هيچ چيز تعويض نكند، تصريح كرد: در حقيقت اين اراده امروز در حال تحقق است و رژيم صهيونيستي هم كه يك سلسله عمليات‌هاي رواني و بلوف‌هاي سياسي را طراحي كرده، پس از نفوذ هواپيماهاي بدون سرنشين حزب الله متوجه شد كه اين بلوف‌ها و تبليغات هيچ چيزي غير از افزايش اراده دشمنان استكبار در مقابل اين رژيم را در پي نخواهد داشت و در نهايت ابتكار عمل درمقابل آمريكا رژيم صهيونيست، غرب و يادي منطقه‌اي آنها به دست  جبهه انقلاب اسلامي است.

سردار سلامي حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به ايران را يك فرصت براي انهدام اين رژيم ارزيابي كرد و افزود: رژيم صهيونيستي مي‌داند كه فاقد عمق استراتژيك دفاعي است و در برابر هجمه همه جانبه ايران و سرشاخه‌هاي انقلاب اسلامي كه آرايشي نظامي دفاعي و تهاجمي در برابرشان دارند، از سازه‌هاي دفاعي بسيار آسيب پذيري برخوردارند و توانمندي لازم براي جنگ‌هاي بزرگ و طولاني مدت را ندارند.

وي ادامه داد: اين آسيب پذيري‌هاي ذاتي كه آنها نمي‌توانند ترميم كنند باعث شده آنها چيزي جز عمليات رواني انجام ندهند و اگر از مرز عمليات رواني عبور كنند به طور قطع براساس برآوردهاي موازنه قوا منهدم خواهند شد و اين سرنوشت حتمي جسارت آنها خواهد بود.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ترس از انرژي هسته‌اي ايران را ضعف استبكار خواند و تأكيد كرد: انرژي هسته‌اي ايران يك انرژي صلح آميز است و در دكترين دفاعي و اعتقادي انقلاب اسلامي ورود به سلاح هسته‌اي منطقه ممنوعه و خط قرمز نظام است چون ما ديديم كه دارندگان اين سلاح ها چگونه فرو مي‌پاشند و سلاح اتمي هم هيچ كمي به آنها نمي‌‌كند.

سردار سلامي هدف از برپايي رزمايش "الي بيت المقدس" را شكوفايي نشاط و تقويت مقاومت ملي دانست و افزود: پيام اين رزمايش دوستداران انقلاب اطمينان به پايان ناپذير بودن ظرفيت‌هاي دفاعي و مقاومت در ملت ايران است و براي دشمنان يأس از پايداري و دفاع مردم ايران در حفظ ارزش‌هاي حقيقي خود در هر سطح مقياس و شرايطي را بدنبال دارد.

وي تصريح كرد: قدرت اصلي نيروهاي مسلح از تكيه گاه اصلي خود يعني مردم، بسيج و ولايت سرچشمه مي‌گيرد علاوه برآن از لحاظ تجهيزات ساختاري، سخت افزارهاي دفاعي و تهاجمي نيز امروز از هر زمان ديگري قدرتمندتر هستيم، چون نيروهاي مسلح ايران براساس فرض درگيري با دشمنان بزرگ در مقياس جهاني زيرساخت‌هاي دفاعي و تهاجمي خود را آماده كرده اند و امروز تمامي آسيب‌ها شناسايي، ترميم  شده و هيچگونه آسيبي درسيستم دفاعي كشور وجود ندارد و براي مقابله با هر تعرضي كاملا آماده هستيم.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با تأكيد براينكه نيروهاي مسلح ايران در صحنه عمل اقتدار خود را نشان داده‌اند، خاطرنشان كرد: تحميل اراده و ايستادگي در جنگ هشت ساله در برابر تمام قدرت‌هاي استكباري جهان نشان داد كه بيان توانمندي نظامي ايران يك بلوف تبليغاتي نيست چرا كه امروز بسيار مقتدرتر از دوران دفاع مقدس هستيم، اما دشمنانمان بسيار ضعيف‌تر از ما شده‌اند و اين نظام موازنه كاملا به نفع انقلاب اسلامي ايران تغيير كرده است.

 انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: سردار ، سلامی ، فناوری ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
صفر حاجي زاده
۱۸:۴۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۱
من به خودم ميبالم که ايراني هستم بازهم ازاين پيشرفت ها بنويسد
Netherlands
امیری
۱۴:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
دمت گرم و لبت خندان بماند
هر آن خواهی برایت آن بماند
احسنت به غیرتت سردار بزرگ اسلام
Netherlands
best man
۱۳:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
ali yaretun
dametunam garm ke ba in eftekhar afarinia dele melato shad mikonin
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
الله اکبر
درود بر رزمندگان اسلام در سپاه و بسیج و ارتش
سرفرازان تا امدن امام زمان جاوید باشید و پرچمدار راه حق
Netherlands
نسرین بیات
۱۳:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
یعنی واقعا ما به این اقتدار رسیدیم؟
اگه این طور باشه که من به شخصه تحمل میکنم تحریما رو تا آخرین لحظه
آخرین اخبار