ارومیه/

افزایش مشارکت‌های مردمی در اجرای پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: مشارکت‌های مردمی در اجرای پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه ضروری است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ،سید جواد محمودی در بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه، جزایر و زیستگاه‌های حیات وحش این پارک اظهار داشت: برای نجات دریاچه ارومیه طرح‌هایی چون انتقال آب میان حوزه‌ای با توجه به شرایط خاص فنی پروژه‌ها و توپوگرافی اطراف دریاچه در نظر گرفته شده است که اجرای آن‌ها زمان‌بر است لذا می‌طلبد اقدامات سریعی در زمینه طرح‌های کوتاه مدت انجام گیرد.

وی افزود: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی از جمله اقداماتی است که نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است.

محمودی در عین حال اضافه کرد: برنامه تبدیل سیستم آبیاری اراضی و باغات استان یکی از برنامه‌های اولویت دار است که با توجه به اهمیت این موضوع از دو سال گذشته با اختصاص تسهیلات و اعتبارات ویژه، شتاب گرفته است.

به گفته معاون استاندار آذربایجان غربی همراهی و مشارکت کشاورزان و باغداران برای دستیابی به نتایج قابل قبول و موثر در اجرای اصلاح سیستم آبیاری مزارع ضروری است.

وی تاکید کرد: برای موفقیت در اجرای این طرح‌ها باید علاوه بر جلوگیری از توسعه اراضی و افزایش میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه، سیستم آبیاری مزارع را از سنتی به مدرن اصلاح کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، وضعیت دریاچه ارومیه در زمان حاضر بحرانی و حساس است که باید در برنامه‌های پیش‌بینی شده بازنگری صورت گیرد، و طرح‌های کوتاه مدت به سرعت اجرا شود تا این زیست بوم با ارزش بین‌المللی از وضعیت بحرانی خارج شود.

وی همچنین به کمک رسانی محیط بانان پارک ملی دریاچه ارومیه به حیوانات مقیم در جزایر ارومیه اشاره و اضافه کرد: محیط بانان پارک ملی دریاچه ارومیه در کمک رسانی به حیوانات مقیم در جزایر ارومیه تلاش‌های بسیار کردند که در این سفر با مشاهده نزدیک از شرایط دریاچه و تلاش‌های محیط بانان محیط زیست آخرین وضعیت حیات گوزن زرد ایرانی را بررسی کردیم و برای حفظ این گونه با ارزش تصمیمات لازم نیز اتخاذ شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.