شهرکرد / وزیر بهداشت؛

مشكلات ارزی شركت های وارد كننده دارو، حل می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مشكلات ارزی شركت های خصوصی برای واردات دارو حل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 
دکتر مرضیه وحید دستجردی،  افزود: تنها سه تا چهار درصد از داروهای مورد نیاز كشور، ساخت خارج از ایران است.

وی تصریح كرد: شركت های وارد كننده دارو برای واردات این چهار درصد با مشكل ارزی روبرو شده بودند كه این مشكلات در نیمه دوم امسال رفع می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یادآور شد: در این زمینه با بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران رایزنی شده است و بانك مركزی نیز برای رفع این مشكل شركت های وارد كننده قول مساعد داده است.

به گفته وی؛ امید است بانك های عامل نیز همكاری لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای برطرف شدن این مشكل را داشته باشند.

دکتر دستجردی گفت: در كشور، كارگروهی برای بررسی میزان دارو مورد نیاز بخش های مختلف

تشكیل شده است كه در صورت كمبود دارو در استان ها، سعی خواهد شد این كمبود از استان های دیگر تأمین شود.

وی گفت: در راستای افزایش طرح نظارتی بر بخش های مختلف بهداشت و درمان هم اكنون شماره تلفن 1490 راه اندازی شده است و مردم هر گونه درخواست دارویی یا گزارشی نسبت به بخش های سلامت و بهداشت دارند را به این شماره اعلام كنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، درخصوص تامین آمبولانس های مورد نیاز بیمارستان های كشور نیز گفت: برای تأمین آمبولانس مورد نیاز برخی از بیمارستان ها، نیز مناقصه برگزار شده است كه به دلیل ورود شاسی این نوع آمبولانس ها، واردات آن به كندی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در سفر به شهرستان بروجن، از بخش های مختلف بیمارستان ولی عصر (عج) و بیمارستان 220 تختخوابی در دست احداث این شهرستان دیدن كرد.

شهرستان بروجن با بیش از 119 هزار نفر جمعیت، در 60 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری ( شهر شهرکرد ) قرار دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.