رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح قانون انتخابات جايگاه و شأن رياست جمهوري را حفظ مي‌کند

يك حقوقدان گفت: با تعيين و تصويب قانون جديد انتخابات شأن رياست جمهوري حفظ شده و انتخاباتي مبتني بر حفظ حقوق تمامي افراد شركت‌كننده را خواهيم داشت.

محمد تقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات موجود پيرامون اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: مولفه‌ انتخاب يك كانديداي رياست‌جمهوري بر اساس قانون‌مداري در برگزاري انتخابات سالم تاثير بسزايي دراد.

وي با اشاره تعدد کانديداهاي انتخاباتي در دوره رياست جمهوري قبلي، افزود: با تعيين و تصويب قانون جديد جايگاه و شأن رياست جمهوري حفظ شده و انتخاباتي مبتني بر حفظ حقوق تمامي افراد شركت كننده را خواهيم داشت.

رهبر با ارزيابي طرح موجود مبني بر استعفاي کانديداها از خدمات دولتي 6 ماه قبل از انتخابات اشاره کرد و اين مهم را در راستاي جلوگيري از امكانات دولتي دانست و تصريح كرد: اصلاحيه قانون انتخابات و محدوديت بيشتر براي معرفي كانديداها، استحكام رياست جمهوري را بيشتر خواهد كرد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم اظهار داشت: پيشنهادات حداكثر شرط سني، تحصيلات كانديداها و شروط ديگر فيلترهايي هستند كه از ورود افرادي كه مورد تاييد و قبول نبوده جلوگيري مي‌کند.

اين حقوقدان با اشاره به اينكه يك كانديدا بايد رجل سياسي، نخبه و مدبر باشد، خاطرنشان كرد: طرح اصلاحيه قانون انتخابات در بهتر و سالم برگزار شدن انتخابات كه از آرمان‌هاي اصلي نظام جمهوري اسلامي است كمك مي‌كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار