خوزستان/

خوزستان 40درصد جذب سرمایه خارجی کشوررابه خود اختصاص داده است

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان 40 درصد جذب سرمایه خارجی در کشور را به خود اختصاص داده ، گفت : در سال گذشته استان 7/2 میلیارد دلار سرمایه خارجی داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛ˈ سید جعفر حجازیˈ در نشستی با رییس امور بین المللی اتاق بازرگانی و صنایع هند افزود: تمامی موانعی که باعث شده ارتباط خوزستان با کشور هند به کندی پیش رود، مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به حجم صادرات غیرنفتی استان گفت: در سال گذشته افزون بر شش میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به کشورهای خارجی داشتیم که این مهم نشان از روند بسیار خوب استان در این بخش است.

حجازی افزود: استعداد های زیادی در خوزستان وجود دارد که باعث افزایش سرمایه گذاری سایر کشورها و به ویژه هند در استان می شود.

وی گفت: امید است که ارتباطات بین هند و خوزستان درجهت پیشرفت هر چه بیشتر در تمامی بخش های اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی رو به گسترش باشد و خوزستان آمادگی لازم برای تقویت این ارتباط را دارد.

آنیل آگاروالˈ رییس امور بین المللی اتاق بازرگانی و صنایع هند بنا به دعوت استاندار خوزستان در سفر یکروز ضمن دیدار از برخی نقاط مهم اقتصادی و تاسیسات بندری استان با مقامات عالی خوزستان دیدار و در خصوص راه های همکاری مشترک اقتصادی بین استان خوزستان و هند بحث و تبادل نظر کرد./س
برچسب ها: خوزستان ، جذب ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.