فارس/

میدان نفتی سروستان ، آماده بهره برداری

میدان نفتی سروستان با هدف تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت خام آماده بهره برداری است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در شیراز با اعلام این خبر گفت : طرح توسعه میدان سروستان و بسته توسعه آن به صورت کامل انجام شده است .
مهدی فکور افزود : پیش راه اندازی طرح توسعه میدان های سروستان و سعادت آباد آغاز شده که بر اساس برنامه تولید نفت اولیه این میدان ها 15 هزار بشکه در روز است و در نهایت به 25 هزار بشکه در روز می رسد.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: نفت تولیدی از میدان سروستان سعادت آباد به عنوان خوراک پالایشگاه شیراز به این پالایشگاه منتقل و با توجه به کیفیت بالای آن جایگزین بخشی از نفت گچساران می شود.
فکور تصریح کرد: خط لوله انتقال نفت به طول 102 کیلومتر از محل میدان سعادت آباد تا پالایشگاه شیراز ساخته می شود که تا کنون حدود 98 کیلومتر آن احداث و عملیات لوله گذاری این خط انجام شده است.
به گفته وی، تولید نفت خام در این دو میدان به وسیله 12 حلقه چاه شامل یک حلقه چاه برای تزریق پساب و آب های نمک زدایی، یک حلقه چاه برای تزریق گازهای همراه و 10 حلقه چاه تولیدی برنامه ریزی شده است.
میدان نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با تولید حدود 256 میلیون متر مکعب گاز در روز نزدیک به 50 درصد از گاز کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای چهار منطقه عملیاتی به نام های نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان و قشم و سرخون که شامل ده میدان گازی فعال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.