ارومیه/

بحران دریاچه ارومیه یکی از چالش‌های آذربایجان‌غربی

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بحران دریاچه ارومیه یکی از چالش‌های آذربایجان‌غربی است و همه ظرفیت مدیریت ملی و استانی برای حل این بحران بسیج شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد در همایش فرمانداران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: خروج دریاچه ارومیه از شرایط بحرانی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی دولت است که به همین منظور نیز برنامه‌های جامعی تدوین و در حال اجرا است که باید با تسریع در اجرای اقدامات پیش‌بینی شده در کوتاه مدت شرایط دریاچه را از وضعیت بحرانی خارج ساخت.

وی با بیان اینکه با همدلی و مشارکت مردم و کشاورزان این مشکل نیز قابل حل است، افزود: کشاورزان می‌توانند با مشارکت در اجرای طرح‌هایی چون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت مصرف بهینه آب و...در حل بحران دریاچه ارومیه سهیم باشند.

به گفته دیزج‌نژاد برای حل مشکل دریاچه ارومیه ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در برنامه مدیریت استان قرار گرفته که باید با سرعت بیشتر و مشارکت کشاورزان اجرا شود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با شتاب در مسیر توسعه حرکت می‌کند، اظهار داشت: تحریم و تهدیدات دشمنان اثری در رشد و توسعه کشور ندارد و با وجود تحریم‌های شتاب توسعه در کشور و به تبع آن در استان ادامه دارد.

وی افزود: تهدیدات و تحریم‌های دشمنان هیچ تأثیری را در روند توسعه‌ای کشور نداشته و امروز شاهد ارتقای کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اعمال تحریم‌ها در 33 سال گذشته هیچ تاثیری در عزم و اراده راسخ ملت و کارگزاران نظام نداشته و جمهوری اسلامی ایران روز به روز راه خود را به سوی پیشرفت و خودکفایی باز و هموار می‌کند.

دیزج‌نژاد با تاکید بر نقش مدیریت در مقابله با تحریم‌های دشمنان اظهار داشت: باید با مدیریت منابع و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی این برهه را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها زمینه‌ساز اعتماد به نفس،‌ خودکفایی و بالندگی بیش از پیش ایران اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری خواهد بود و آینده ثابت می‌کند که تحریم بهترین و طلایی‌ترین فرصت‌ها را برای توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: همگان باید در این زمینه کمک کنند تا تهدیدهای دشمنان را به فرصتی برای پیشرفت و توسعه تبدیل کنیم.

دیزج‌نژاد اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان روند اجرای برنامه‌های عمرانی با اولویت‌بندی در سراسر استان تداوم یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.