ارومیه/ نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

نگاه سیاسی روند احیای دریاچه ارومیه را کند می‌کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید به طور جدی از شکل گرفتن نگاه سیاسی نسبت به دریاچه ارومیه خودداری شود زیرا در این صورت روند احیای آن کند می‌شود.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: خشک شدن این دریاچه به طور طبیعی روی کشاورزی، مسائل اقتصادی، گردشگری و ... اثر منفی می‌گذارد ولی این مسئله نباید به دست‌آویزی تبدیل شود تا آن را سیاسی کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یک عده به دنبال سیاسی کردن مسئله هستند، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که بخش عظیمی از این دریاچه خشک شده است لیکن برای احیای آن باید به طور روزافزون تلاش شود و اتحاد و همدلی شکل بگیرد و همچنین از شکل‌گیری نگاه‌های مغایر با واقعیت باید خودداری شود.

وی اضافه کرد: باید در فضای صمیمی و با داشتن رویکردی قانونمند در راستای حل این چالش گام برداشته شود و از ظرفیت‌های نهفته بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دوستداران محیط زیست به شکل مطلوب استفاده شود تا این نگین آذربایجان‌غربی را بتوانیم حفظ کنیم.

فتاحی معضل خشک شدن دریاچه ارومیه را مسئله نه‌تنها ارومیه و آذربایجان‌غربی بلکه معضلی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه از تبعات منفی خشک شدن این دریاچه دامنه‌ گسترده‌ای از اطراف دریاچه متأثر می‌شود پس باید برای احیای آن از امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده شود.

این نماینده مجلس دریاچه ارومیه را یک فرصت بی‌بدیل برای رشد صنعت گردشگری ارومیه و استان دانست و اظهار داشت: این زیست‌بوم طبیعی به طور قطع در طول سال‌های گذشته به دلیل داشتن خاصیت درمانی و چشم‌انداز زیبا در راستای جذب گردشگر تأثیر زیادی داشته است که می‌توان با حفظ آن برای رشد صنعت گردشگری هم کمک شود./س

برچسب ها: ارومیه ، نماینده ، دریاچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.