"تاپ وار" مطرح کرد

10 دليل اينکه ايران پيروز ميدان جنگ احتمالي آمريکا و اسرائيل خواهد بود

پايگاه اينترنتي روسي "تاپ وار" در مقاله‌اي به بررسي گزينه مناقشه احتمالي ايران با اسرائيل و آمريکا پرداخته و ايران را پيروز نهايي در نبرد با آن‌ها ذکر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به عقيده کارشناسان به چندين دليل در صورت حمله، ايران پيروز ميدان خواهد شد:
 
1. نخست اين که اين کشور به فناوري استليز (رادار گريز) دسترسي دارد و چندي پيش پهپاد آمريکا را به دست آورده و فناوري آن را کشف کرده است. در نتيجه هواپيماهاي رادار گريز واشنگتن ديگر اين خصوصيت را ندارند.  
 
2. دوم اين که ايران به فناوري هدايت هواپيماهاي بدون سرنشين و هدف گيري با موشک دسترسي دارد و هشدار داده که فناوري مافوق سري هدايت پهپادها را هم رمزگشايي کرده است. ايران نه تنها امکان ردگيري علائم ماهواره‌اي را دارد بلکه مي‌تواند سيگنال‌هاي خود را به سيستم‌هاي فوق پيشرفته آمريکا بفرستد. وقتي بمب افکن‌هاي رادارگريز به اهداف خود در ايران نزديک شوند آمريکا با اميد به تخريب تاسيسات در اين کشور موشکها را پرتاب خواهد کرد بدون اين که در نظر بگيرد که وقتي موشک‌ها در هوا هستند ايران مختصات آنها را تغيير مي‌دهد و آنها را به سوي اهداف ديگري مي‌فرستد.  
 
3. سومين دليلي که براساس آن آمريکا شکست خواهد خورد اين است که دفع امواج الکترومغناطيسي و پرتابهاي موشکي پايگاههاي نظامي آمريکا و اسرائيل را از صفحه روزگار محو خواهند کرد.  
 
ايران موشک‌هايي دارد که به کلاهک‌هاي الکترومغناطيسي مجهز هستند و مي‌توانند موج انفجار مخربي ايجاد کنند و همه تجهيزات الکترونيکي را درست در زماني که موشکها توسط موشکهاي ضد موشک سرنگون مي‌شوند از کار بيندازند. درنتيجه تل آويو در تاريکي فرو مي‌رود. نظاميان متوجه مي‌شوند که اتفاقي رخ داده ولي هيچ کاري نمي‌توانند انجام دهند.  
 
بايد گفت اين سناريو جنگ جهاني سوم است که حتي به فکر اسرائيلي‌ها هم نرسيده است.  
 
4. چهارمين علت اژدرهايي هستند که ناوگان آمريکا را ازکار مي‌اندازند و بعد ايران تنگه هرمز را مسدود مي‌کند.  
 
5. پنجم اين که ايران مي‌تواند خطوط لوله نفتي عربستان را از کار بياندازد و ذخايرنفتي آن را نابود مي‌کند. درنتيجه قيمت نفت به 400 دلار و بيشتر مي‌رسد! در نتيجه ابرتورمي ايجاد مي‌شود که بازارها را فرا مي‌گيرد و به تناسب درک مردم جهان از اين حقيقت که دو سوم ذخايرنفت جهان نابود شده ارزش دلار به طورکامل از بين مي‌رود.  
 
6. ششمين دليلي که براساس آن ايران در جنگ پيروز مي‌شود اين است که بدون جنگ سايبري به هيچ جا نمي‌توان رسيد. اگر آمريکا و اسرائيل سيستمهاي رايانه‌اي تمام جهان را با ويروس استاکس نت آلوده کرده باشند ايران کد آن را تغيير داده و مي‌تواند آن را براي حمله به زير بنا‌هاي آمريکا و بقيه کشورهاي پيشرفته به کاربرد.  
 
7. هفتمين مساله‌اي که کارشناسان غربي به آن اشاره مي‌کنند وارد شدن ديگر کشورهاي خشمگين از حملات اسرائيل و آمريکا به ايران، به ميدان است.
 
8. هشتمين دليل به مسلمانان مربوط مي‌شود. موضوع از اين قرار است که مسلماناني که مدتهاست از آمريکا ناراضي هستند، نسبت به اين حملات واکنش تندي نشان مي‌دهند.
 
9. نهمين دليل لينکه ايران شاهراه دريايي را در اختيار دارد.  
 
10. سرانجام دهمين دليل پيروزي ايران در اين جنگ فعال شدن روسيه، چين و هند است.  
 
پايگاه تاپ وار در ادامه به بررسي اين موضوع مي‌پردازد که بين ايران هسته‌اي و اسرائيل کداميک خطرناکتر است؟ و پاسخ مي‌دهد اسرائيل. برخي کارشناسان غربي معتقدند ايران داراي سلاح هسته‌اي نخواهد بود .ولي از نظر عده‌اي ديگر از ناظران، ايران اگر هم به سلاح هسته‌اي دست يابد آنرا فقط براي دفاع از خود به کار خواهد برد.  
 
پس اين پرسش مطرح مي‌شود که چرا حمله آمريکا و اسرائيل براي توقف برنامه هسته‌اي ايران بهترين گزينه ناميده مي‌شود؟ شکي نيست که حمله اسرائيل يا آمريکا به ايران موجب بروز مناقشه منطقه‌اي گسترده‌اي مي‌شود که تعداد زيادي از کشورهاي جهان را درگيرآن خواهد کرد.  
درنتيجه به نظر مي‌رسد آمريکا و اسرائيل فراموش کرده‌اند که خودشان مي‌توانند مقصر اصلي يک سناريوي بد باشند. ضمن اين که اسرائيلي‌ها از همين حالا پيامدهاي اقتصادي اين سناريو را احساس مي‌کنند.
برچسب ها: نظامی ، ایران ، اقدام ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حکیمی
۰۳:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
احسن بایک اشتباه خود را نابود می کند
آخرین اخبار