یزد/ معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم؛

تحصیل دانشجویان کشورهای همسایه در ایران

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از تاسیس پردیس‌های بین‌المللی وابسته با دانشگاه‌های مادر در استان‌های مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از تاسیس پردیس‌های بین‌المللی وابسته با دانشگاه‌های مادر در استان‌های مرزی خبر داد.

غلامرضا خواجه‌سروی در مراسم افتتاح رسمی دوره دکتری فیزیک شیمی و سالن غذاخوری دانشگاه پیام نور اردکان اظهار داشت: از این پس نه تنها نیازی به اعزام دانشجویان به دانشگاه‌های خارج کشور نیست بلکه زمینه ادامه تحصیل دانشجویان کشورهای همسایه نیز در مقاطع ارشد و دکتری در ایران اسلامی فراهم شده است.

وی افزود: در کنکور امسال برای سومین سال متوالی 500 هزار نفر از ظرفیت دانشگاه‌های کشور در دوره کارشناسی خالی ماند که این امر نشان می‌دهد که از این پس نیازی نیست خانواده‌ها فرزندان خود را برای تحصیلات عالیه به دانشگاه‌های خارج از کشور بفرستند و هزینه مضاعفی را متقبل شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم اضافه کرد: سیاست وزارت علوم این است که نه تنها امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در مقاطع ارشد و دکتری در داخل کشور را فراهم کند بلکه با احداث پردیس‌های بین‌المللی در استان‌های مرزی، زمینه ادامه تحصیل دانشجویان کشورهای همسایه و هم‌زبان با اولویت شیعیان را در داخل کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: با کنسرسیومی که بین دانشگاه‌های مرزی کشور تشکیل شده، این امر در حال محقق شدن است و در حال حاضر در نخستین قدم مراکزی با مرکزیت دانشگاه‌های کردستان و اهواز پذیرای دانشجویان کشورهای همسایه هستند و روند مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج کشور برای ادامه تحصیل در حال معکوس شدن است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: در حال حاضر شاهد بازگشت تعداد کثیری از دانشجویان ایرانی و ادامه تحصیل آنان در دانشگاه‌های داخلی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه پیام نور اردکان گفت: این دانشگاه از بسیاری ابعاد نسبت به سایر واحدهای دانشگاه پیام نور برتری دارد و این شایستگی را دارد که دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آن توسعه یابد و بخشی از نیاز کشور در زمینه پرورش متخصصان و کارشناسان خبره را فراهم کند./س


برچسب ها: تحصیل ، دانشجویان ، خارجی ، در ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.