Ipad mini را بهتر بشناسید

شرکت اپل برای عقب نماندن از سایر شرکت های تولید کننده ی تبلت ، پرده از تبلت 7 اینچی خود برداشته است در زیر به بررسی کامل این محصول پرداخته ایم


به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرگاران؛ در طی چند روز اخیر بازار هیچ محصولی مانند بازار تبلت ها داغ نبوده است، معرفی دو محصول جدید از دو شرکت بزرگ کامپیوتری .

شرکت مایکروسافت که تا امروز به تولید نرم افزار های کاربردی و سیستم عامل ویندوز مشهور بوده تبلت جدید خود بانام surface را روانه ی بازار کرد ، در این میان اپل که پیش از این هم موفقیتش را در ساخت تبلت و تلفن های هوشمند ثابت کرده بود ، برای عقب نماندن از رقیب دیرینه ی خود ipad mini تبلت جدید 7.9 اینچی جدیدش را به نمایش گذاشت.



زمان دقیق ورود به بازار


شرکت اپل دومین روز ماه نوامبر سال جاری (برابر با 12 آبان ماه) را تاریخ رسمی ورود Ipad mini اعلام کرده است، این محصول جدید مانند سایر محصولات اپل در سه پیکربندی حافظه ( 16 ، 32 و 64 گیگا بایتی ) روانه ی بازار می شود.

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه ی های مجهز به wi-fi با حافظه های GB16 329 دلار ، GB32 429 دلار و GB64 529 دلار و برای نسخه های مجهز به wi-fi همراه به دسترسی به شبکه ی 4G با حافظه های GB16 459 دلار ، GB32 559 دلار و GB64 659 دلار ، که به نسبت به سایر محصولات همرده ، Ipad mini بسیار گرانتر است.


پردازنده (CPU)


Ipad mini از پردازنده ی A5 استفاده می کند که این مسئله بیانگر بهره مندی این محصول از نسل پنجم پردازنده های لمسی شرکت اپل است.


صفحه نمایش

Ipad mini از صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 768 x 1024 پیکسل بهره مند است که باعث شباهت آن به ipad 2 شده اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که ipad 2 این رزولوشن تصویر را در صفحه نمایشی بزرگتر به کاربران خود ارائه می داد ، که صفحه نمایش کوچکتر Ipad mini باعث بالاتر بودن کیفیت تصویر این تبلت می شود.


طول عمر باطری

اپل ادعا می کند که Ipad mini با هر بار شارژ 10 ساعت انرژی در خود ذخیره می کند، اما برای تایید این موضوع باید بر روی این تبلت جدید آزمایش هایی انجام شود ، پس باید برای تایید صحت گفته های اپل تا هفته ی آینده منتظر بود.





مشخصات دیگر

این تبلت جدید شرکت اپل در دو رنگ مشکی و سفید وارد بازار می شود.

در پشت دستگاه یک دوربین 5 مگا پیکسلی تعبیه شده است، همچنین Ipad mini از شبکه ی 4G LTE پشتیبانی می کند.


گزارش از: سامان صباغي

برچسب ها: تبلت ، اپل ، ipad mini
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
shs
۱۴:۱۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۱
واقعا که جالب است
آخرین اخبار